arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶

نامزدی دومین زن برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روزنامه‌نگار به عنوان دومین نامزد زن، به رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری روسیه وارد شد. این روزنامه‌نگار قصد دارد در کمپین انتخاباتی خود از حقوق کودکان و مادران مجرد حمایت کند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخابات ریاست جمهوری روسیه در ماه مارس سال آینده (2018) برگزار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود ولادیمیر پوتین، رییس جمهور فعلی روسیه در این انتخابات پیروز شود اما وی هنوز برنامه‌های خود را تایید نکرده است.

نامزدی دومین زن برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه

برخی از فعالان اپوزیسیون بر این باورند که هدف کرملین، پر کردن صحنه با نامزدهایی است که برای انحراف و سرگرم کردن رای‌دهندگان به انتخابات وارد شده‌اند تا مشارکت مردم را افزایش داده و آرا اپوزیسیون لیبرال را بشکنند.

اما کرملین این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید هرکس که ضوابط قانونی لازم را داشته باشد، می‌تواند در انتخابات شرکت کند.

"اکاترینا گوردن" 37 ساله که مادر دو فرزند و مجری رادیو و تلویزیون است، گفت که به عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند.

وی اظهار کرد، هیچگاه رای نداده اما از حزب اپوزیسیون لیبرال و همچنین سیاستمداران حامی دولت روسیه ناامید است.

گوردن در یک ویدیو آنلاین گفت: می‌دانم که سر همه آنان به یک آخور بسته است. سبک و سیاق‌های پوپولیستی زیادی وجود دارد اما تنها واقعیت این است که ما کشوری از مادران مجرد هستیم و هیچ‌کس به ما توجهی نمی‌کند.

وی افزود، هنوز نامزدی خود را اعلام نکرده و به این خاطر که صاحب یک شرکت حقوقی است، درباره مشکلاتی که زنان روسیه با آن روبه‌رو هستند، تجربیاتی دارد.

"کسنیا سبچاک"، دیگر نامزد زن انتخابات و شخصیت تلویزیونی روسیه، اوایل ماه جاری اعلام کرد که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ریزی کرده است. وی شخصی است که رای‌دهندگان لیبرال ناراضی از دولت پوتین می‌توانند از او حمایت کنند اما او نیز همچون گوردن شانس کمی برای پیروزی در انتخابات دارد.

روسیه پس از فروپاشی شوروی هیچگاه یک رییس جمهور زن نداشته است.

الکسی ناوالنی، منتقد کرملین و رهبر اپوزیسیون نیز قصد دارد در انتخابات سال آینده شرکت کند اما کمیسیون انتخابات مرکزی روسیه وی را به دلیل حکم حبس تعلیقی، برای شرکت در این انتخابات واجد شرایط نمی‌داند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان