arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶

شهردار یزد: درآمد می‌خواهیم اما نه به هر قیمتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار یزد، توسعه این شهر با تغییر رویکردها و نگاهها را اولویت اول خود اعلام نمود که با جدیت آن را دنبال خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری یزد، مهدی جمالی نژاد در آیین تودیع و معارفه معاونین ،مشاورین و مدیران مناطق شهرداری یزد افزود: باید در مورد یزد، یک خوانش جدید داشته باشیم و همه مدیران شهری،استانی و کشوری باید شهر یزد را دوباره بخوانند.
وی با بیان اینکه برای این بازخوانش باید ابتدا در خصوص یزد بازاندیشی داشته باشیم، تا در نهایت به باز آفرینی شهر برسیم خاطر نشان کرد: برای بازخوانش ، باز اندیشی و باز آفرینی، تحول جدی در نیروی انسانی و تغییر نگاه ضروری است.
شهردار یزد اضافه کرد: الزاما نباید تغییر نیروی انسانی داشت، بلکه باید رویکردها و راهبردهایمان را عوض کنیم که به اعتقاد من این رویکرد موثرتر و امکان پذیر است.
شهردار یزد گفت: تغییر و تحولات، اندک بوده ولی علیرغم این تغییر و تحولات اندک، همکاران باید بدانند که نگاهشان را باید تغییر دهند.
وی اضافه کرد: از آنجاییکه تحول، تحرک، نشاط، شادابی و تمام مطالبات شهرداری ، شورای اسلامی شهر و مردم از مناطق آغاز می شود، انتظار من از مدیران مناطق بسیار بالاست و از این رو
مدیران مناطق باید به مانند یک عقاب روی منطقه خود تسلط و احاطه کامل داشته باشند.
وی افزود: شهردار یک شخصیت چند وجهی است که باید مسائل مربوط به نظافت، خدمات شهری، پسماند، درآمد، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و غیره را پیگیری کند و این انتظار، انتظار زیادی نیست.
شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری های مناطق به عنوان خاکریز اول مطالبات مردم و محلات باید فوق العاده عملکرد قوی داشته باشند اضافه کرد: به موضوع محله محوری به شدت اعتقاد دارم و به طور جدی آن را دنبال خواهم کرد، تحول در شهر، یک عزم جدی و جهادی می خواهد که همه باید ورود کنند.
وی با بیان اینکه انتظارات از حوزه معماری و شهرسازی بسیار بالاست تا آرزوهای شهر در این حوزه محقق می شود اظهار کرد: در این حوزه مشخص می شود شهر به چه سمت و سویی می خواهد برود، شهر می خواهد انسان محور باشد و یا مثل حالا ماشین محور، وظیفه این حوزه بسیار سنگین است.
وی افزود: در بحث اقتصاد شهری، نیاز به نگاه و تحول جدید داریم‌ اگر شهر بخواهد کار فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و غیره انجام دهد و تحول ایجاد کند باید به دنبال منابع درآمدی پایدار و پاک باشیم و در این مسیر هیچگاه به دنبال فشار به روی مردم محروم و مستضعف نیستیم.
شهردار یزد با بیان اینکه یقین بدانید این شهر در حوزه فضای سبز شهری، تحول جدیدی را تجربه خواهد کرد افزود: انشاالله در حکم های بعدی، حضور بانوان را در حوزه های مدیریتی شهری خواهیم داشت.
وی خاطر نشان کرد:نگاه ها و رویکردها در مورد جلب سرمایه و مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید تغییر کند تا شاهد جهش و تحولی مثبت در توسعه شهری باشیم.
در این مراسم محمود دهقان به عنوان معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهرداری یزد ، مهدی فعالی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی ، مجتبی فرهمند معاون معماری و شهرسازی ، محمد علی سلمانی ندوشن مدیر منطقه یک ، سید ابوالفضل کشفی مدیر منطقه دو ، محمدرضا حفیطی مدیر منطقه سه و علیرضا مشایخی مدیر منطقه چهار شهرداری یزد معرفی شدند.
همچنین پرفسور جعفر جعفری ، دکتر محمد حسین پاپلی یزدی ، علی اکبر جعفری ندوشن ، محمدرضا اولیا و توحیدی فر هم به ترتیب بعنوان مشاوران شهردار در حوزه گردشگری ، سرمایه گذاری ، معماری و میراث فرهنگی و امور عمرانی انتخاب شدند.
محمدرضا شفیعی هم به عنوان رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ، حمید دهقان بنادکی مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک ، فرامرز رمضانی رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و محمد صلواتی مدیر عامل موسسه مجمع خیرین شهر ساز معرفی گردیدند.
شهرداری یزد دارنده درجه 11 است و با حدود 99 کیلومتر مربع محدوده خدماتی و نظارتی با همکاری چهار منطقه، یک ناحیه ویژه تاریخی و 10 سازمان فعالیت می کند.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان