arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶

تاکید فراهانی بر وجود خزانه داری در شهرداری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نسبت به لزوم توجه شهرداری تهران به خزانه داری واحد بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب», مجید فراهانی در تذکر پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن بیان این مطلب گفت: با عنایت به اهمیت خزانه داری در شهرداری تهران و لزوم استقرار خزانه واحد در سطح شهرداری،سازمان ها و شرکت های وابسته در اجرای مواد 78 و 79 قانون شهرداری ها و تبصره ذیل بند 12 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور و دستورالعمل خزانه داری ابلاغی وزیر کشور در رابطه با اجرای این دستورالعمل و ارائه گزارش اجراء به شهرداری تهران تذکر می دهم.

این عضو شورای شهر اعلام کرد: بر این اساس شهردار خزانه دار شهر محسوب می شوند و هرگونه تفویض اختیارات خزانه داری رافع مسئولیت ایشان نخواهد بود.

همچنین بر اساس تبصره 2 ماده 5 این دستورالعمل، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری می بایست هرگونه منابع درآمدی و سایر وجوهی که به موجب بودجه مصوب هر سازمان یا شرکت وصول می گردد باید نزد حساب های خاص خزانه واریز گردد.
فراهانی گفت: مطمئنا استقرار خزانه واحد در شهرداری تهران در چارچوب دستورالعمل خزانه داری در شهرداری ها می تواند سرآغاز تحول در مالیه شهری شهرداری تهران باشد و فرصت بهبود و اصلاح رویه های مدیریتی را بیش از پیش فراهم کند.

امیدوارم با اجرای به موقع این دستورالعمل اهتمام نجفی،شهردار تهران شاهد «شفافیت»،«قانون مداری» و «کارآیی» بیش از پیش مالیه شهری در تهران؛شهر زندگی باشیم.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان