arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶

آلمان 3 زیردریایی با قابلیت حمل موشک هسته ایی به رژیم صهیونیستی میفروشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«استقان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان امروز اعلام کرد که دولت برلین در این روز قراردادی به ارزش 1.5 میلیارد یورو برای فروش سه زیردریایی 'دُلفین' ساخت شرکت 'تیسنکروپ' (Thyssenkrupp) به اسرائیل امضا می کند. بر اساس این قرارداد، آلمان همچنین همانند قراردادهای پیشین حمایت مالی برای اجرای قرارداد نیز ارائه می دهد. 

پایگاه خبری 'دویچه وله' آلمان افزود: هر چند این زیردریایی ها احتمالا مجهز به موشک های هسته ای خواهند بود اما کارشناسان نظامی می گویند هدف اصلی این زیردریایی ها اجرای عملیات جاسوسی در بیرون سواحل ایران است و در صورت نیاز عملیات جنگی و کاربرد هسته است.
 
بر اساس این گزارش ، با مطرح شدن اتهامات فساد و دستگیری چند نفر در این ارتباط در اسرایئل ، مذاکرات این قرارداد برای مدت سه ماه متوقف مانده بود. 
 
یک مقام رژیم صهیونیستی روز جمعه پس از سر گیری مذاکرات گفته بود که آلمان این شرط را مطرح کرده که این قرارداد تنها در صورتی پیش می رود که در طرف تصمیم سازان و مقام های ارشد تل آویو دخیل در این قرارداد ، هیچ فسادی روی نداده باشد. 
 
رژیم صهیونیستی در دو دهه گذشته 6 زیردریایی از آلمان سفارش داده است . زیردریایی های دُلفین بطور خاص برای نیروی دریایی این رژیم ساخته می شوند و می توانند در مجموع 16 اژدر و موشک کروز زیردریایی را حمل کنند. 
 
تجهیز مداوم نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا و متحدان اروپایی واشنگتن در حالی است که این کشورها درصدد فشار بر جمهوری اسلامی ایران به منظور محدود سازی توان دفاعی موشکی خود هستند. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان