arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

احتمال محکومیت رهبر کاتالونیا به 30 سال حبس

کارلس پوجدمون، رئیس برکنار شده منطقه کاتالونیا احتمالا به ۳۰ سال زندان محکوم خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از روزنامه اکسپرس، مقام‌های اسپانیا بعد از اعلام استقلال یک جانبه کاتالونیا اقدام به منحل کردن دولت این منطقه و برکناری پوجدمون و مقامات دولتش کردند و گزارش‌ها حاکی از آن است که پوجدمون ممکن است در ماه‌های آینده به زندان بیفتد.

در عین حال دادستان‌های اسپانیا فاش کردند که به احتمال زیاد پوجدمون به اتهام شورش محاکمه خواهد شد که می‌تواند مجازات ۳۰ سال زندان برای او به همراه داشته باشد.
 
قرار است در تاریخ ۲۱ دسامبر طبق اعلام دولت مادرید در کاتالونیا انتخابات زودهنگام برگزار شود و پرسش‌هایی درباره صلاحیت پوجدمون برای حضور مجدد در رقابت انتخاباتی بعد از گزارش‌های مربوط به اتهامات کیفری او مطرح شده‌اند.
 
آلفونسو داستیس، وزیر امور خارجه اسپانیا مدعی شد که رئیس منطقه کاتالونیا به طور نظری می‌تواند در صورتی که تا زمان انتخابات همچنان آزاد باشد، کاندیدا شود.
 
داستیس گفته: من فعلا نمی‌دانم که از هم اکنون تا تاریخ ۲۱ دسامبر چه اقدام قضائی ممکن است صورت گیرد؛ اگر او تا آن زمان در زندان نباشد فکر می‌کنم که صلاحیت شرکت در انتخابات را خواهد داشت.
 
این هشدار در حالی صادر شده که روز گذشته صدها هزار معترض حامی اتحاد در اسپانیا تظاهراتی را در بارسلونا در مخالفت با استقلال کاتالونیا برگزار کردند. آنها خواهان به زندان انداختن پوجدمون شدند.
 
اگرچه کاتالونیا اعلام کرد که در همه‌پرسی استقلال در منطقه رای قاطعی به استقلال داده شده اما حضور مردم در این همه‌پرسی بسیار پایین بود چون حامیان اتحاد آن را تحریم کرده بودند و تنها ۴۳ درصد در این همه‌پرسی شرکت کردند.
 
برخی نظرسنجی‌ها حاکی از کاهش حمایت از استقلال در کاتالونیا و احتمال رای ۴۳.۴ درصدی احزاب ضد استقلال در انتخابات زودهنگام دسامبر هستند البته این همه‌پرسی‌ها رای ۴۲.۵ درصدی احزاب حامی استقلال را در این انتخابات هم پیش‌بینی کرده‌اند
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان