arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶

تظاهرات ده‌ها هزار نفری حامیان دولت اسپانیا در بارسلونا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ده‌ها هزار تن از حامیان اتحاد در اسپانیا امروز (یکشنبه) در مرکز شهر بارسلونا تجمع کرده و در ضمن اعلام حمایت از اتحاد پرچم‌های اسپانیا و همچنین پرچم رسمی کاتالونیا را به اهتزاز درآوردند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جریان این تجمع چند سیاستمدار و همچنین مقام دولت مرکزی به جمع تظاهرکنندگان پیوستند و این تظاهرکنندگان ضمن استقبال از آنها شعار سر می‌دادند "پوجدمون زندانی شود".

تظاهرات ده‌ها هزار نفری حامیان دولت اسپانیا در بارسلونا

اشاره آنها به کارلس پوجدمون، رهبر برکنار شده کاتالونیا و حامی اصلی همه‌پرسی استقلال اخیر در این منطقه است.

اخیرا ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در واکنش به اقدام یک جانبه پارلمان کاتالونیا در اعلام استقلال از اسپانیا اقدام به منحل کردن پارلمان و برکنار کردن رهبر و دولت این منطقه کرد.

وی خواهان برگزاری انتخابات منطقه‌ای در ۲۱ دسامبر در کاتالونیا شده و در تظاهرات امروز تجمع کنندگان شعار می‌دادند "اکنون ما هستیم که رای می‌دهیم".

آنها هر زمان که یک هلی‌کوپتر پلیس ملی اسپانیا بر فراز جمعیت پرواز می‌کرد اقدام به تشویق کرده و شعار می‌دادند: "این پلیس ما است".

رهبر منطقه‌ای یکی از احزاب اصلی اسپانیا که خواهان حفظ اتحاد در این کشور است فراخوان حضور گسترده در تجمعی برای اعتراض به اعلام استقلال کاتالونیا را داد.

اینس آریماداس، عضو ارشد حزب شهروندان گفت: امروز اکثریت خاموش کاتالان‌ها با یکدیگر به خیابان‌ها می‌آیند تا نشان دهند اکثر کاتالان‌ها احساس کاتالان بودن، ‌اسپانیایی بودن و اروپایی بودن را دارند.

آریماداس از این دسته از کاتالان‌ها خواسته در انتخابات ۲۱ دسامبر به نفع احزاب حامی اتحاد در کاتالونیا رای دهند.

وی تاکید کرد: ما می‌رویم تا در این انتخابات پیروز شویم و به کاتالان‌ها شانس بازیابی آینده خودمان را بدهیم.

سازمان دهندگان تجمع امروز در بارسلونا مدعی هستند خیابان‌های این شهر برای همه کاتالان‌هاست نه فقط آنهایی که از استقلال حمایت می‌کنند.

نیروهای سیاسی حامی اتحاد در کاتالونیا فراخوانی را برای شکست دادن جدایی طلبان در انتخابات زودهنگام ۲۱ دسامبر داده‌اند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان