arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶

فراهانی: الودگی هوا موجب شده 5 سال از عمر تهرانی ها کاسته شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت : الودگی هوا موجب شده تا به طور متوسط 5 سال از عمر تهرانی ها کاسته شود.

به گزارش سرویس شهری «انتخاب»، مجید فراهانی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تشکر از جناب آقای کلانتری، گفت: انتظار این بود که برنامه عملیاتی مدون سازمان محیط زیست به عنوان سازمان فرادستی اینجا به شکل مدون و زمانبندی ارائه شود.

وی ادامه داد: براساس آمار بیش از ده هزار نفر در سال 84 در تهران بواسطه آلودگی هوا کشته شدند که این آمار در سال 95 بیش از دوبرابر شده است.

عضو شورای شهر تاکید کرد: ما امروز در تهرانی زندگی می کنیم که با آمار کشته های هفتگی بخاطر آلودگی هوا گویا هفتگی یک ایرباس غول پیکر در شهرمان سقوط می کند و عین خیالمان نیست

وی ادامه داد: آلودگی هوا در تهران به طور متوسط موجب کاهش 5 سال از عمر تهرانی ها شده است.برهمین اساس و برای آنکه تهران شهر زندگی از آلودگی هوا رنج کمتری ببرد، براساس اصل 50 قانون اساسی از جناب آقای کلانتری معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست خواهان توجه مواردی هستم.

وی ادامه داد: تهیه فهرست دقیق و جامعی از مواد آلاینده (با توجه به اینکه فهرست موجود جامع نیست) و اعمال سازوکارهای ممنوعیت، حذف تدریجی و محدودیت در انتشار این آلاینده ها, تدوین استانداردهای انتشار آلاینده در دو سطح ملی و محلی و آئین نامه فنی در زمینه آلاینده و وضع قوانین و آلودگی هوا با رویکرد ملی و محلی که در حوزه شهرتهران من و همکارانم در شورا آمادگی خود را اعلام می کنیم.

فراهانی ادامه داد: توجه ویژه به تغییر مبلمان شهری از خودرو محوری به زیست محوری بیش از 50درصد خودروها در تهران تک سرنشین هستند و امروز بیش از دوبرابر ترکیه ( با جمعیتی بیشتر از ما) بنزین مصرف می کنیم. امروز در دنیا برای کنترل آلودگی دو موضوع گسترش حمل و نقل ریل محور. وتغییر مبلمان شهری از خودرو محوری به زیست محوری با دوچرخه. سوال این است که چرا دولت سهم خود را از توسعه پروژه های مترو و همچنین بلیط مسافرین نمی پردازد و در توسعه حمل و نقل عمومی تهران نقش ایفا نمی کند.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان