arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶

وزیر پیشنهادی نیرو: زدن بر طبل «جنگ آب» کمکی به ما نمی‌کند

رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو گفت:« زدن بر طبل جنگ آب نه تنها کمکی به ما نمی‌کند بلکه این مسأله تنازعات منطقه‌ای و محلی را عادی می‌کند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو گفت:« زدن بر طبل جنگ آب نه تنها کمکی به ما نمی‌کند بلکه این مسأله تنازعات منطقه‌ای و محلی را عادی می‌کند.»

اردکانیان گفت: من در یک دهه گذشته با بیش از 40 کشور در مورد مسائل آب، فاضلاب و محیط زیست کار و مذاکره کردم؛ پروژه اجرا کردم و در تصمیم‌های آنها مشارکت داشته ام؛ در سازمان‌های تخصصی مجموعه ملل متحد مثل سازمان جهانی بهداشت و سازمان جهانی خواربار، سازمان جهانی هواشناسی، برنامه محیط زیست، برنامه توسعه حضور داشتم و هماهنگ‌کننده برنامه‌های آب و فاضلاب نزدیک به 30 آژانس تخصصی بودم. طبیعتاً آن تجربه‌ها امروز باید به کار ما بیاید و قطعاً این گونه خواهد بود.

وی افزود: سعی من این است که با تعریف دقیق مسأله، تجهیز نیروها و استفاده از تمام ظرفیت‌های تخصصی کشور به سمت حل مسائل گام به گام برویم. من اعتقاد دارم وقتی عرصه را به خودمان تنگ می‌بینیم، زدن بر طبل جنگ آب نه تنها کمکی به ما نمی‌کند بلکه این مسأله تنازعات منطقه‌ای و محلی را عادی می‌کند.

او در پاسخ به این سئوال که آیا مسأله کم آبی کشور وارد مرحله بحرانی نشده و امنیت ملی را تهدید نمی‌کند،گفت:ما باید حواسمان باشد که موضوع جنگ آب و بحران آب دستاویزی برای کسانی نشود که تاکنون از معابر و مسیرهای دیگر خواسته‌اند وحدتمان را تحت تأثیر قراردهند و حالا از نرم‌ترین کانال که همان کانال عطش و آب است بخواهند برنامه‌های خودشان را دنبال کنند.

وزیر پیشنهادی نیرو تصریح کرد: باید متوجه شرایط سخت خودمان باشیم و در مجموعه‌های تصمیم ساز و تصمیم‌گیر به این عدد و رقم‌های نگران‌کننده بپردازیم. اما طرح عمومی آن اگر به منزله هشدار باشد خوب و مفید است. ولی اگر در جهت ناامید کردن ما و مردم و عادی کردن بروز اختلافات وتنش‌ها باشد کمکی به مسأله نمی‌کند و حتی ممکن است که گره را از اینکه هست کور‌تر کند.

اردکانیان گفت: فکر می‌کنم که من فرد امتحان شده‌ای هستم. بویژه در این دستگاه. من خودم را وزارت نیرویی‌ترین کاندیدای مسئولیت وزارت نیرو می‌دانم. از حدود 40 سال پیش و در جریان فراز و نشیب‌های این دستگاه بوده ام، کار کرده‌ام و دیکته نوشته ام. مثل هر دیکته دیگر بعضی اوقات نمره‌اش 20 نبوده و غلط داشته اما خوشوقتم از اینکه نوشته‌ام و دست خط من رؤیت شده است. سر سوزنی در ارتباط با آنچه که غیر از ضوابط، مقررات، نقطه‌نظرات کارشناسی، مصالح وزارتخانه و سیاست‌های دولت و قوانین است از این موارد تخطی نکرده‌ام و نخواهم کرد.

او افزود: قطعاً مدیریت تقاضا فقط مربوط به بحث اصلاح قیمت‌ها نیست، اما اصلاح قیمت‌ها هم زمانی که به‌عنوان ابزاری در جهت اصلاح الگوی مصرف باشد، مورد توجه قرار می‌گیرد.

وزیر پیشنهادی نیرو تاکید کرد: من اگر موفق به اخذ رأی اعتماد مجلس شوم، این نقطه نظر را هم در سطح هیأت محترم دولت و همین‌طور در سطح نمایندگان محترم مجلس دنبال خواهم کرد وامیدوارم که بتوانیم به راهکارهای خوب در این زمینه برسیم. تا خدای ناکرده در نتیجه نپرداختن به برخی از اصلاحات بویژه بخش برق کشور مواجه با مشکلات و شرایط سخت و دشوار نشود، که هزینه‌های بسیار سنگینی را برای همه ما ایجاد خواهد کرد.

منبع: ایران

برچسب ها: اردکانیان ، جنگ آب
نظرات بینندگان