arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶

تحریم سرود و پرچم اسراییل در امارات پس از قهرمانی جودوکار اسراییلی

جودوکار اسرائیلی در رقابت‌های قهرمانی جهان در امارات در حالی روی سکوی نخست این رقابت‌ها قرار گرفت که هیچ سرودی پخش نشد و هیچ پرچمی نیز بالا نرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جودوکار اسرائیلی در رقابت‌های قهرمانی جهان در امارات در حالی روی سکوی نخست این رقابت‌ها قرار گرفت که هیچ سرودی پخش نشد و هیچ پرچمی نیز بالا نرفت.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از اسپورت، رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان در کشور امارات پیگیری می‌شود و در وزن 66 کیلوگرم، تال فلیکر، ورزشکاری از رژیم اشغالگر قدس در مسابقات شرکت کرد. از همان ابتدا فدراسیون بین‌المللی جودو از سران مسابقات خواسته بود تا با این ورزشکار نیز به مانند ورزشکاران دیگر برخورد کنند، با این حال زمانی که او توانست به مدال طلا برسد و بر روی سکو رفت، نه تنها سرود ملی پخش نشد بلکه پرچمی هم بالا نرفت و حتی هیچ مقام مسئولی نیز به این ورزشکار بابت موفقیتش تبریک نگفت.

در رقابت‌های المپیک ریو نیز یک بار وقتی ورزشکاری از رژیم اشغالگر قدس توانست ورزشکار مصری را شکست دهد، این ورزشکار مصری با همتای خود دست نداد و اعلام کرد که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

بیشتر کشورهای خاورمیانه از جمله امارات تاکید دارند که رابطه‌ای با سران اسرائیلی ندارند. یک بار هم در سال گذشته علیرضا جهانبخش زمانی که در عضویت آلکمار بود در بازی برابر مکابی برابر این تیم حاضر نشد که بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد.

همچنین یک تنیس باز تونسی نیز چندی پیش وقتی فهمید قرار است با ورزشکاری از رژیم صهیونیستی بازی کند، این مسابقه را انجام نداد و عنوان کرد که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

نظرات بینندگان