arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶

سردار سلامی: تعلیق همه‌پرسی کردستان عراق میخ دیگری بر تابوت آمریکا و اسرائیل بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هر کشوری که به غرب گراییده در نهایت توسط آنها نابود شده است گفت: تعلیق همه‌پرسی کردستان عراق میخ دیگری بر تابوت آمریکا و اسرائیل بود.

به گزارش انتخاب، سردار حسین سلامی امروز در یادواره شهدای مدافع حرم استان و شهید جعفری که در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه خبر لغو همه‌پرسی کردستان عراق میخ دیگری بر تابوت آمریکا و رژیم صهیونیستی بود اظهار داشت: در حقیقت آمریکا و رژیم صهیونیستی در جست‌وجوی تجزیه کشورهای اسلامی و تبدیل کردن آنها به کشورهای جزئی و ضعیف و وابسته هستند و این سیاست خطرناکی است و ما در مقابل آن ایستاده‌ایم و در هر سرزمینی که آنها نشانه‌گذاری کرده‌اند حاضر شده‌ایم.

سردار سلامی: تعلیق همه‌پرسی کردستان عراق میخ دیگری بر تابوت آمریکا و اسرائیل بود

وی با بیان اینکه در دنیای امروز هیچ کشوری بدون قهرمانان فداکار، آگاه، موقعیت شناس و مجاهد، مستقل و زنده و سرافراز باقی نمی‌ماند عنوان کرد: شهادت شهدا از یک طرف که می‌توانند بر نفس خود غلبه کنند و قفس تن را بشکافند و روح را به سمت عرش اعلی امتداد دهند یک حقیقت بزرگ است.

سلامی عنوان کرد: اما تأثیر شهادت تنها در این واقعیت خلاصه نمی‌شود بلکه تأثیر آن بر استقلال این سرزمین، آزادی مسلمانان به‌ویژه ایران اسلامی از اسارت و بردگی مدرن جهان اسلام است که سبب زنده شدن روح جهاد در کالبد مسلمانان و تبدیل اقصی نقاط جهان اسلام به میدان مقاومت علیه سلطه‌طلبانی شده است که می‌خواهند از طریق غارت فرهنگی و سرمایه‌های مادی اسلام به قدرت جهانی تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه آثار شهادت عزت بخشیدن و بازیابی کرامت مسلمانان است و این ارزش‌های بزرگ تنها با شهادت خلق می‌شود افزود: در ۴۰ سال گذشته تمام قدرت‌های بزرگ به‌ویژه آمریکا، بخشی از کشورهای اروپایی و تعدادی از رژیم‌های منطقه تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که تمام قدرت، ظرفیت، نیرو، استعداد و سیاست و راهبرد خود را بر قلب تحول در جهان اسلام و انقلاب بزرگ ایران متمرکز کنند.

جنگ‌های اخیر منطقه با محوریت نزدیکی به ایران بوده است

سلامی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته تمام جنگهای استکبار در این منطقه و با محوریت نزدیک شدن به جمهوری اسلامی ایران انجام شده است گفت: در این مدت ایران در نقطه تحرک جهاد راهبردی قدرتهای بزرگ در جهان قرار گرفت زیرا آنها از اینکه یک کشور مستقل به نام اسلام و با الگوی ولایت فقیه شکل بگیرد که پیام آن عدالت، آزادی و کرامت بود و به دنبال سیطره اخلاق و نظم عادلانه در جهان و بازیابی هویت دینی است نگران هستند و این نگرانی جدی و واقعی است.

سلامی با بیان اینکه اکنون آمریکا در یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان و هر نقطه دیگری ناتوان از دستیابی به اهداف خود است بیان کرد: آمریکای امروز دیگر سیمای یک قدرت جهانی همچون چند دهه گذشته را ندارد زیرا نخستین نشانه قدرت توانایی اعمال اراده سیاسی است که آمریکا امروز این توان را ندارد و حتی در مقابل کشورهای کوچک در شرق عالم ناتوان مانده است.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن قدرت نظامی تنها اقتدار کافی نیست اظهار کرد: برای قدرت نظامی توانایی اعمال قدرت و تولید منفعت سیاسی لازم است که آمریکا این توانایی را ندارد به طوری که با هزینه زیاد کمترین نتیجه را می‌گیرد و این آثار زوال یک قدرت همچون آمریکا است.

سلامی با بیان اینکه اعتراف به شکست در تمام سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا واضح بود اظهار کرد: شاید ظاهر او تهاجمی به نظر آمد اما محتوای کلام منفعلانه، عاجزانه و نشان‌دهنده شکست آشکار بود که نتیجه شکست‌های گذشته است و امروز عاملی بر ناکارآمدی آمریکا برای تعقیب اهداف جهانی است.

اثری از گزینه نظامی در سخنان آمریکایی‌ها نیست

وی با اشاره به اینکه در سخنان آمریکا‌یی‌ها دیگر اثری از گزینه نظامی نیست و برعکس سخن از توسل به شرکا برای مهار قدرتی به نام ایران در میان است عنوان کرد: صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا حکایت از ظهور یک قدرت مهارناپذیری می‌داد که توانسته با وجود دشمنی حضور سیاسی خود را حفظ کند و به یک تکیه‌گاه قدرتمند منطقه تبدیل شود.

سلامی با بیان اینکه منطق آمریکایی‌وار فروپاشید و یک کشور در قیاس آمریکا نتوانست در مقابل قدرت ایران منطقی را ارائه کند افزود: دیگر کسی حاضر به اعتماد به آمریکا نیست و امکان تصویب توافق‌نامه‌ای که یک طرف آن آمریکا باشد وجود ندارد زیرا پایان اعتبار یک قدرت پایان او است و اعتبار و اعتماد این قدرت از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه در عوض اعتماد و اعتبار قدرت ایران در جهان درخشید و به یک اقتدار معتمد تبدیل شد عنوان کرد: این اقتدار توسط دوستان و دشمنان به رسمیت شناخته می‌شود و این نشانه تبلور یک قدرت است و مواجه با دشمنان ادامه دارد اما ایران از هر زمان دیگری مسلط‌‌‌تر و قدرتمندتر و دشمنان ضعیفتر هستند.

سلامی افزود: همه این واقعیت را می‌دانیم که هرچه دشمنان استعدادهای خود را متراکم و مجتمع و فتنه‌های عظیم، راهبردی و مخرب را طراحی و علیه آرمان‌های ملت ایران اقدام کردند نتایج خفت‌بار و شکست‌های آشکاری را متحمل شدند.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال قبل که آمریکایی‌ها ناوگان جنگی خود را به سمت خلیج فارس اعزام کردند امام خمینی(ره) فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند گفت: از آن روز آنها فقط شکست خوردند و توطئه تجزیه طلبانه آنان ناکام ماند و سرزمین ایران مستقل ماند.

سلامی با اشاره به اینکه در طبس با نیروهای ویژه و تجهیزات حمله کردند و جز آتش و خاکستر عاید آن‌ها نشد عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران را تحریم و روابط سیاسی را با ما قطع کردند و تلاش شد که ما را در انزوای سیاسی قرار دهند اما ایران قدرتمند تحت تأثیر استراتژی انزوا قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه یک جنگ هشت ساله با قیاس جهانی به کشور تحمیل کردند اما دفاع مقدس تجلی‌گاه شکوه ایمان ملت ایران در مقابل جهان بود افزود: آمریکا، شوروی، اروپا و غرب متحد شدند و از نظر سیاسی ائتلاف قدرتمندی تشکیل دادند و ما را از نظر اقتصادی محاصره کردند و دلارهای نفتی را همچون رودخانه برای حمایت نظامی از صدام به سمت او روانه و او را به چهارمین ارتش قدرتمند جهان تبدیل کردند و در حمله علیه اقتصاد نفت در خلیج فارس نیز با شکست مواجه شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه هواپیمای ما را در آسمان با صدها مسافر ناجوانمردانه منهدم کردند گفت: با تمام این توطئه‌ها این سرزمین مستقل و پایدار باقی ماند و این تأثیر شهادت فرزندان این ملت است.

سلامی افزود: دشمنان به این اکتفا نکردند و محاصره اقتصادی را در دامنه جهانی ادامه دادند به طوری که چنانچه آمریکا در این محاصره بود به طور قطع از بین می‌رفت و بنابر فروپاشی و تسلط بود اما ناکام ماند اما همچنان که ین سیاست ادامه دارد سرافرازی ملت ایران نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان فتنه داخلی را به پا کردند اما ملت ایران آگاهانه و مؤمنانه پاسخ دادند و آرامش سراسری جامعه را فراگرفت گفت: استکبار با معکوس شدن یک جریان مواجه شد و می‌خواست خاورمیانه‌ای بسازد که در آن سیاست از دین جدا باشد و مسلمانان به مهره‌ای برای پیشرفت کشورهای استعمارگر تبدیل شود.

سلامی افزود: استکبار می‌خواست سیطره خود را بر جهان اسلام کامل کند تا از انرژی، نفت، بازار، جغرافیا و تمام موهبت‌های این سرزمین بهره ببرد و به قدرت جهان تبدیل شود اما عکس این اتفاق افتاد و مسلمانان با راهنمایی‌های ولایت فقیه از جهل مدرن بیدار شدند و اهداف دشمنان شکست خورد.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط قدرت انقلاب پیش رفت، دشمنان در دوردست تحقیر شدند و جوانان در مقابل سیاست دشمن در شرق مدیترانه ایستادند گفت: به تدریج قدرت انقلاب نفوذ کرد و در سرزمین اسلامی قدرت‌هایی ساخته شد که هر کدام بخشی از سیاست آمریکا را از بین برد.

سلامی با بیان اینکه حزب‌الله لبنان توانست شکست‌های سختی به رژیم صهیونیستی به عنوان سرگل اصلی سیاست‌های آمریکا در اسلام تحمیل کند عنوان کرد: انقلاب سنگ فلسطین به انقلاب موشک تبدیل شد و ارزوهای آمریکا همچون برف در مقابل خورشید به ترتیب ذوب و کوچک شد.

وی با اشاره به اینکه در سوریه قدرت جدیدی شکل گرفت که توانست تمام آرزوهای آمریکا و اسرائیل و متحدان منطقه را به گورستان بسپارد و در عراق نیز شکست خوردند گفت: جهان اسلام با اتحاد موجود توانست آمریکا را به حاشیه سیاست‌های منطقه بکشاند به طوری که اکنون امریکا نقشی جزئی و ضعیف و نه تعیین‌کننده در تحولات و معادلات منطقه دارد.

سلامی با بیان اینکه هر کشوری که به غرب گراییده در نهایت توسط آنها نابود شده است عنوان کرد: تنها راه شهادت طی کردن راه استقلال است و استقلال مسلمانان از راه جهاد عبور کرده است و برای قوی شدن باید از تکیه دادن به بیگانه پرهیز کرد و این فرمول کلیدی از طرف اسلام است.

باید با آمریکا با زبان قدرت و سلاح سخن گفت

وی با اشاره به اینکه دشمن منطق نمی‌شناسد و عاطفه و احساس ندارد و تنها زبان قدرت و سلاح را می‌شناسد و با این منطق نیز باید با او سخن گفت گفت: اکنون در حال نزدیک شدن به صلح و پیروزی هستیم و دشمنان عاجز و ناتوان هستند و دیگر نمی‌توانند اراده خود را بر ملت تحمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه همچون کوه‌های سترگ آن باصلابت و مردمان این سرزمین همانند ارتفاعات سرسختش مقاوم، باوقار و ثابت‌قدم هستند عنوان کرد: استان کرمانشاه سرزمین آزمون‌های بزرگ تاریخ و افتخارات جاودانه و به‌یادماندنی است که هرگز از صفحات ذهن و قلب ملت ایران پاک نمی‌شود.

سلامی با بیان اینکه استان کرمانشاه سرزمین ستارگان آسمان جهاد و شهادت و شهدایی است که این سرزمین خاکی را افلاکی و آسمانی و به نقطه معراج مجاهدان راه خدا تبدیل کردند افزود: استان کرمانشاه میقات دلاورانی است که احرام شهادت بستند.

وی با اشاره به یاد و خاطره سردار شهید جعفری، ۱۴شهید مدافع حرم استان و ۴۴۰۰ شهید دفاع مقدس شهرستان کرمانشاه گفت: شهید جعفری به تعبیر مقام معظم رهبری پیشتاز، پیشرو، موقعیت‌شناس و خط‌شکن بود که با دو بال ایمان و آگاهی حماسه‌هایی جاودان را به گونه‌ای آفرید که امروز به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شده و نام و آوازه وی که اهل آسمان آن را بهتر می‌شناسند در ایران اسلامی بلند و باافتخار است.

سلامی با اشاره به ۱۴ شهید مدافع حرم استان کرمانشاه عنوان کرد: این ۱۴ ستاره پرفروغ برای شکست بیگانگان و دورسازی آنها از سیطره بر مسلمانان و دفاع از حرم اهل بیت(ع) هجرت را مقدمه جهاد کردند و در سرزمینی دوردست سند زنده وفاداری و ایمان این سرزمین را به اهل‌بیت(ع) ارائه دادند.

وی با بیان اینکه آثار شهادت امنیت عمیق و آرامش ریشه‌دار حاکم در این سرزمین است گفت: دشمنان می‌دانند که در ایران نور خداوند جلوه‌گر شده و روح مقاومت و جهاد این سرزمین اوج گرفته است به همین دلیل تمام توان موجود و ظرفیت‌های ممکن خود را به کار گرفته تا مانع از رشد شکوفه‌های انقلاب در سایه بلاد اسلامی شوند.

سلامی با بیان اینکه میدان موازنه به سود انقلاب در تغییر است اظهار کرد: بدون شهادت، مقاومت، ایستادگی و ثبات قدم نمی‌توان با قدرت‌های بزرگ مواجه شد و آثار شهادت هزاران سال شخصیت و قدرت یک ملت را رفیع و امنیت را تضمین می‌کند و خون شهدا با گذشت زمان کهنه نمی‌شود و به ملت حیات می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه شهدا زنده هستند زیرا آثار باعظمت شهادت آنها تا ابد زنده است گفت: برای ملتی آماده فداکاری است شکست معنا ندارد و قدرت‌ها کوچک و ملت ما بزرگ می‌شود و اکنون مقاومت نتیجه داده و با درخشش نور ولایت در این سرزمین ملت ایران به ملتی آگاه، باشخصیت و شکست‌ناپذیر تبدیل شده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان