arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶

قطر: به اصول دوستی با اعضای شورای همکاری خلیج فارس پایبندیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه قطر از امیر کویت به خاطر تلاش‌هایش برای حل بحران میان دوحه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: به رغم حملات رسانه‌ای هدفمندی که دولت و مردم و شخصیت‌های قطری در معرض آن قرار گرفته‌اند و به رغم اقدامات ظالمانه و غیرقانونی کشورهای محاصره کننده، ما به موضع اخلاقی مردم قطر و موافقت‌شان با درخواست امیر کویت برای ادامه روشی که امیر قطر بر آن تأکید کرده بود، افتخار می‌کنیم. قطر از شهروندان و تمامی رسانه‌ها می‌خواهد فریب نخورند و در دام توهین به شخصیت‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیفتند.

در این بیانیه آمده است: قطر به قواعد و قوانین مربوط به امنیت و دوستی بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پایبند است و در عین حال حق خود را برای دفاع قانونی از مساله عادلانه خود در تمامی محافل حفظ می‌کند.

امیر کویت روز سه شنبه نسبت به تشدید بحران قطر هشدار داده و تأکید کرده بود که برای حل اختلافات میانجیگری می‌کند تا شورای همکاری خلیج فارس از فروپاشی در امان بماند.

وی در جلسه پارلمان کویت گفته بود: این بحران بزرگترین بحران دیپلماتیک در منطقه از چند سال پیش است و احتمالا به مداخله‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و ضرر رسیدن به شورا منجر می‌شود.

برچسب ها: قطر ، کویت ، دوحه
نظرات بینندگان