arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶

افت خودرویی‌ها و رشد گروه نفت و مخابرات در بورس تهران

در چهارمین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته علی‌رغم رشد ۱۸۲ واحدی دماسنج بازار سرمایه بیشتر سهم‌های خودرویی روند رو به کاهشی در قیمت‌های پایانی را تجربه کردند، اما گروه‌های فرآورده‌های نفتی و مخابرات تا حدودی شاهد رشد قیمتی بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در چهارمین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته علی‌رغم رشد ۱۸۲ واحدی دماسنج بازار سرمایه بیشتر سهم‌های خودرویی روند رو به کاهشی در قیمت‌های پایانی را تجربه کردند، اما گروه‌های فرآورده‌های نفتی و مخابرات تا حدودی شاهد رشد قیمتی بودند.

به گزارش ایسنا، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۸۲ واحد رشد کرد و به رقم ۸۶ هزار و ۵۲۹ واحدی رسید، اما شاخص کل هم‌وزن با افت ۱۸ واحدی روبرو شد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۸۱ رسید.

شاخص آزاد شناور نیز در مدت معاملات امروز ۱۸۹ واحد بالا رفت و به رقم ۹۳ هزار و ۵۶۰ رسید. همچنین شاخص بازار اول و بازار دوم ۱۶۵ و ۲۰۵ واحد رشد کردند.

در داد و ستدهای امروز تالار شیشه‌ای فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران و مخابرات ایران بیشترین تاثیر افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند و در طرف مقابل سایپا، فولاد خوزستان و فولاد آلیاژی ایران بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص گذاشتند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات روند قیمت سهم‌ها عمدتا نزولی بود و بیشترین کاهش قیمت در این گروه مربوط بود به سایپا که ۴.۲۸ درصد در قیمت پایانی افت کرد و حجم معامله ای بالغ بر ۴۳ میلیون سهم داشت. در این گروه ۱۱۰ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی نیز ۱۶۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان در ۳۹ هزار و ۴۱۵ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه فولاد مبارکه اصفهان، مس شهید باهنر و نبرد آلومینیوم بیش از ۲ درصد در قیمت پایانی رشد داشتند.

اما در گروه فرآورده‌های نفتی قیمت اکثریت سهم‌ها روند رو به افزایشی را تجربه کرد. هر چند که این روند عموما کمتر از دو درصد بود.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۱۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۱۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۶ هزار و ۱۱۵ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با ۰.۲ واحد افت مواجه شد و به رقم ۹۴۵.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. از جمله نمادهای تاثیرگذار روی آیفکس می‌توان به پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نام برد.

نظرات بینندگان