arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶

درخواست عضو جامعه روحانیت برای حضور بیت‎ امام در تریبون نماز جمعه: اقدام اخیر را به فال نیک می‌گیریم/ علت عدم دعوت از ناطق نوری را نمی‌دانم

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: استدعا دارم که بیت امام در نماز جمعه بیشتر حضور پیدا کنند و با مردم حرف بزنند. اقدام اخیر مسئولان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه را به فال نیک می‌گیریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درخواست عضو جامعه روحانیت برای حضور بیت‎ امام در تریبون نماز جمعه: اقدام اخیر را را به فال نیک می‌گیریم/ علت عدم دعوت از ناطق نوری را نمی‌دانم

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: استدعا دارم که بیت امام در نماز جمعه بیشتر حضور پیدا کنند و با مردم حرف بزنند. اقدام اخیر مسئولان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه را به فال نیک می‌گیریم.

به گزارش «انتخاب»، سیدرضا اکرمی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور است، گفت: نماز جمعه تریبونی است که یک وسیله ارتباط بین حکومت و مردم است و امام جمعه می‌کوشد از طریق آن مسائل جامعه را به مسئولان منتقل کند و از آنان بخواهند به مسائل جامعه نگاه کنند.

وی ادامه داد: این گفتمان و گفت‌وگوی امام جمعه و مخاطب، اثرات بسیار خوبی در جهش، جنب و جوش، کوشش و حرکت و توجه مردم به مسائل روزمره و آینده دارد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: افرادی که به نوعی مسئولیت، نقش و اسم و رسمی دارند می‌توانند پشت این تریبون قرار گیرند که برای مردم خیر و برکت و برای نظام استحکام دارد. اگر خاندان امام به این صحنه بیایند و با مردم حرف بزنند؛ ارتباط مردم با بیت امام یقیقا خاطرات شیرین و شادابی برجای خواهد گذاشت.

این نماینده پیشین مجلس خاطرنشان کرد: ما باید به وحدت در همه ابعاد از حوزه گرفته تا دولت که می‌تواند در شکوفایی استعدادها اثر گذار باشد، برسیم. من این کار نماز جمعه تهران را به فال نیک می‌گیرم و استدعا دارم که بیت امام در نماز جمعه بیشتر حضور پیدا کنند و با مردم حرف بزنند.

اکرمی در ادامه با بیان این که امام مساجد را سنگر معرفی کرد، گفت: هرشخصی که نسبت به نظام علاقه دارد و برای استحکام آن کوشش می‌کند، باید پشت تریبون‌ها قرار گیرد. پیامبر هم هنگامی که وارد مدینه شد اولین کاری که کرد برگزاری نماز بود و به آن پرداخت زیرا مابین نماز به مسائل جامعه می‌پرداخت و با مردم صحبت می‌کرد. افراد از همه نهادها باید بیایند با مردم صحبت کنند و از این تریبون برای ساختن کشور و وحدت استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا روحانیونی مانند ناطق نوری پشت تریبون نماز جمعه قرار نمی‌گیرند، گفت: این سوال را از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه باید بپرسید زیرا من نه اشراف بر برپایی ۹۰۰ نماز جمعه را دارم و نه می‌دانم سیاست آنان چیست.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان