arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

علاوی: همه‌پرسی استقلال کردستان عراق به تاریخ پیوست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رئیس جمهور عراق امروز (دوشنبه) با بیان اینکه همه‌پرسی که در اقلیم کردستان برگزار شد، به تاریخ پیوست و تمام شد، تاکید کرد، قانون اساسی عراق درباره اوضاع مناطق مورد مناقشه این کشور حکم می‌کند.

به گزارش انتخاب، به نقل از سومریه نیوز، ایاد علاوی، معاون رئیس جمهور عراق ضمن استقبال از یان کوبیس، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به عراق در بیانیه‌ای گفت، کوبیس پیامی از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به وی تحویل داد که در آن گوترش از تلاش‌های علاوی در حل اوضاع عراق قدردانی و حمایت و پشتیبانی خود را از ابتکارعمل ویژه وی درباره انجام مذاکره جهت حل بحران کنونی ابراز داشته است.

علاوی: همه‌پرسی استقلال کردستان عراق به تاریخ پیوست

وی تصریح کرد، در این دیدار آخرین تحولات اوضاع سیاسی و امنیتی، تحولات اخیر کرکوک و مناطق مورد مناقشه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علاوی گفت: گوترش در پیام خود از هرگونه اقدامات در راستای کاهش تنش، حفظ زندگی غیرنظامیان، اتحاد، ثبات عراق، آغاز گفت‌وگوی دوجانبه بین بغداد و اربیل و گفت‌وگوی ملی جامع با هدف رفع همه مشکلاتی که روند سیاسی را مختل می‌کند، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

معاون رئیس جمهور عراق تاکید کرد، همه‌پرسی در گذشته رخ داده و تمام شده و قانون اساسی حاکم اوضاع عراق است.

وی بر اهمیت حمایت سازمان ملل و اتحادیه عرب از گفت‌وگوی سازنده در چارچوب قانون اساسی برای حل مشکلات موجود عراق تاکید کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان