arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

خرازی: نمی‌توانیم دست خود را ببریم چون دیگران اصرار دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید براینکه ما درباره مسائل دفاعی با کسی مذاکره نخواهیم کرد، گفت: توانایی موشکی ما ضامن امنیت کشورمان است. ما نمی توانیم دست خود را ببریم چون دیگران چنین اصراری دارند

به گزارش ایسنا ، کمال خرازی پس از دیدار با صالح العاروری معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در جمع خبرنگاران درباره خواسته غرب و آمریکا مبنی بر مذاکره درخصوص توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت: اصلا چنین قراری نیست که ما بر سر مسائل دفاعی مذاکره کنیم، صحبت ما با این گروه های غربی فقط درباره برجام بوده و فراتر از آن نبوده و نخواهد بود ، ما سر مسائل دفاعی با کسی مذاکره نخواهیم کرد حتی بر سر حضور خود در منطقه هم مذاکره نمی کنیم.

این یک حضور طبیعی ماست که به کمک مردم منطقه شتافته در برابر توطئه‌ای که دیگران برای تجزیه این کشورها و به سقوط کشاندن آنها انجام دادند. آنچه ایران انجام داده در جهت ثبات منطقه است و این را وظیفه طبیعی و ذاتی خود می‌داند.

وی ادامه داد: مذاکرات ما فقط بر سر مسائل هسته‌ای بوده که می‌بینیم با چه مشکلاتی از سوی آمریکا مواجه شده با نقض عهدهای مکرر به آن ضربه زده و اعتبار خود را در برابر جهانیان لکه دار کردند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به این سئوال که اروپایی‌ها مدعی هستند با برجام امنیت را در منطقه ایجاد کرده و طوری بر این امر تاکید می کنند گویی جلوی ساخت سلاح هسته ای را گرفته ا ند، افزود: ما از اول هم نمی خواستیم بمب بسازیم، از ابتدا اعلام کرده بودیم که می خواهیم فن آوری هسته ای را برای مصارف صلح‌آمیز داشته باشیم. آن ها تصور می کردند ما به دنبال سلاح هسته ای هستیم. آنها با موجودیت و نفوذ ایران مشکل دارند که با اهداف دراز مدت آنها سازگار نیست.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: ما مسیر خود را ادامه می دهیم و منافع خود را در نظر می گیریم اگر گفتگوها مبتنی بر احترام باشد مسئله ای نیست اما بر سر مسائل نظامی صحبتی نمی کنیم.

خرازی با تاکید براینکه ما نمی توانیم دست خود را ببریم چون دیگران چنین اصراری دارند گفت: صنایع دفاعی ما برای دفاع از کشورمان است و به برکت قدرت دفاعی خدمات رزمندگان ما در این اقیانوس پر تلاطم است که جمهوری اسلامی ایران در آرامش به سر می برد. هیچ کشوری دست خود را از چنین قدرتی کوتاه نمی کند، توانایی موشکی ما ضامن امنیت کشور ماست.

نظرات بینندگان