arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

دادگستری تهران: احکام مسئولان متهم در پرونده جرایم انتخاباتی از هفته آینده صادر می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل دادگستری استان تهران از محاکمه استانداران و فرمانداران متهم در پرونده جرایم انتخاباتی و استعلام دادگاه کارکنان دولت از مراجع ذی‌صلاح خبر داد و گفت: از هفته آینده موعد صدور حکم در این پرونده‌ها فرا می‌رسد.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت رسیدگی به جرایم انتخاباتی استانداران و فرماندارانی که برایشان پرونده تشکیل شده اظهار کرد: تا الآن حکمی در این خصوص صادر نشده اما اکثریت کسانی که پرونده داشتند، به جلسات دادرسی احضار شدند و در جلسات نیز حضور یافتند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه در جلسات دادرسی، توضیحات و دفاعیات متهمان استماع شده است، افزود: برخی پرونده‌ها نیاز به تشکیل جلسه دادرسی مجدد دارد و در ارتباط با برخی دیگر نیز، استعلام‌هایی از مراجع مسئول مانند شورای نگهبان، نیروی انتظامی و هیئت‌های نظارت استان‌ها، انجام شده است.

اسماعیلی با تصریح به اینکه پاسخ مراجع مسئول به استعلام‌های انجام‌شده، در تصمیم دادگاه تأثیر دارد، گفت: احتمالاً از هفته آینده موعد صدور حکم فرا می‌رسد و دادگاه بر اساس توضیحات متهمان، اسناد و مدارک موجود و پاسخ استعلام‌ها، مبادرت به صدور رأی می‌‌کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: برخی از این پرونده مربوط به استانداران و فرمانداران مراکز استان‌هاست که رسیدگی به آنها در صلاحیت دادگستری استان تهران است و برخی دیگر از پرونده‌ها نیز ناظر بر سایر مقامات که مرتکب جرم شدند و رسیدگی به جرایم انتخاباتی آنها هم در صلاحیت دادگستری تهران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصدوشانزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره برخورد با جرایم انتخاباتی مسئولان گفته بود: در تهران نسبت به 12 استاندار و فرماندار کیفرخواست صادر شده اما هنوز دادگاه‌های‌شان برگزار نشده است. در استان‌ها نیز تاکنون 17 مورد محکومیت اعم از حبس و جزای نقدی صادر شده و 24 مورد نیز برائت صادر شده و تعدادی هم در حال رسیدگی است.

نظرات بینندگان