arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

غرویان: باید از ناطق نوری و سید حسن خمینی در تصمیم‌گیری‌ها و تریبون‌ نماز جمعه استفاده کرد

یک مدرس حوزه علیمه قم تاکید کرد: اگر می‌خواهیم نماز جمعه برای مردم جذبه داشته باشد باید افرادی مانند سید حسن خمینی و آقای ناطق نوری در آن حضور داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مدرس حوزه علیمه قم تاکید کرد: اگر می‌خواهیم نماز جمعه برای مردم جذبه داشته باشد باید افرادی مانند سید حسن خمینی و آقای ناطق نوری در آن حضور داشته باشند.

آیت الله محسن غرویان در گفت‌وگو با ایلنا درباره این که اصلاح‌طلبان با ایجاد سازوکار و کارگروه‌هایی در فکر اصلاح راه خود هستند، باید چه اولویت هایی را در نظر بگیرند،‌ گفت: نگاه اصلاح‌طلبان همیشه یک نگاه انتقادی به جریان و مسائل موجود بوده است که این امر به بهبود روند اداره کشور کمک می‌کند. آنان در این راه باید از دیدگاه روشنفکران دینی، اساتید دانشگاه و دانشجویان استفاده بیشتری استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: نظر طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان این است باید از افرادی که دانش‌محور عمل می‌کنند و فضای کشور را از فضای مدح و ستایشی که وجود دارد به سمت توسعه سوق می‌دهند، بهره جست.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به این که گفتید نباید از روشنفکران دینی عاقل غافل شد چقدر ضرورت دارد امثال حجت الاسلام ناطق نوری در فضای فعلی به تریبون نماز جمعه بازگردد، عنوان کرد: حرکت خوبی در نماز جمعه این هفته تهران اتفاق افتاد و آن سخنرانی سیدعلی خمینی بود. اگر خواهان این هستیم که نماز جمعه جذبه بیشتری داشته باشد، باید همسو با رای اکثریت مردم باشد.

غرویان خاطرنشان کرد: رأی اکثریت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان و شوراها کاملا نشان می‌دهد به چه قرأتی و استنباطی از اسلام رسیده‌اند و این امر باید در نماز جمعه ظهور پیدا کند.

این مدرس حوزه علمیه قم با بیان این که اگر ما خواهان مشی اعتدال در کشور هستیم باید از شخصیت‌های معتدل نیز استفاده کنیم، گفت:‌ نقشه راه این است که از شخصیت‌هایی مانند ناطق نوری، سیدعلی خمینی و آیت‌الله سیدحسن خمینی در بدنه نظام، تصمیم‌گیری‌ها و تریبون‌ها استفاده شود.

غرویان تاکید کرد: در مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و نماز جمعه باید امثال ناطق نوری و حسن خمینی حضور داشته باشند تا فضای کلی کشور به سمت اعتدال راه یابد.

این استاد موسسه علمی پژوهشی امام خمینی درباره تاثیر روند کار دولت بر جایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان گفت: رئیس جمهور سعی می‌کند به دور از افراط و تفریط خط اعتدالی‌اش را ادامه دهد البته انتقادهایی به ایشان وارد می‌کنند که او مقداری ملاحظه‌کاری دارد و به خواسته‌های اصلاح‌طلبان توجه نمی‌کند.

وی ادامه داد: آقای روحانی ملاحظاتی دارد و تصمیم‌گیری و انتخاب وزرا نشان می‌دهد که ایشان به فکر فضای کشور آن هم در شرایطی که منطقه و جهان وضعیت حساسی دارد، است و روحانی می‌خواهد فضای داخل مملکت را آرام نگه دارد و آن را ملتهب نکند.

این مدرس و حوزه علمیه قم با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به خصوص نسل جوان دانشگاهی توقعاتی دارند عنوان کرد: آقای روحانی باید سعی کند توان خودش را به کار بگیرد و در انتخاب افراد دقت لازم را داشته باشد، مثلا در انتخاب وزیر علوم، گزینه پیشنهادی باید بتواند وضعیت علمی کشور را توسعه دهد. دانشگاه وضعیت علمی مطلوبی ندارد و از نظر علم و دانش و توسعه در جهان عقب هستیم. وزیر علوم باید سر و سامانی به وضع علم دهد و بر مدار توسعه حرکت کند.

برچسب ها: غرویان ، ناطق نوری
نظرات بینندگان