arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶

تیلرسون در نشست خبری با الجبیر: امیدواریم شرکت های اروپایی به تحریم‌های علیه ایران بپیوندند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


بعد از ظهر امروز (یکشنبه) «رکس تیلرسون» وزر خارجه آمریکا که در ریاض به سر می‌برد؛ در کنفرانس خبری مشترک با «عادل الجبیر» شرکت کرد.

به گزارش فارس، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود، گفت که دو طرف درباره ایران، بحران قطر و سوریه با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.

بنا بر اعلام شبکه العربیه، الجبیر خطاب به خبرنگاران گفت که دو طرف درباره بحران قطر و سوریه، مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم و آن‌چه که آن را «خطر ایران» می‌نامید با تیلرسون صحبت کرده است.

وزیر خارجه آمریکا هم گفت که دو طرف درباره خطر ایران و گروههای حامی این کشور در منطقه و همچنین سیاست‌های ترامپ در خصوص ایران بحث و گفت و گو کرده‌اند.

رکس تیلرسون، با بیان اینکه از سر گیری روابط عراق و عربستان بسیار مهم است؛ ادامه داد: شورای هماهنگی عربستان و عراق در راستای جهش عراق به سوی آینده اقدام خواهد کرد و صفحه جدیدی در منطقه باز می‌کند و ما تلاش می‌کنیم عراقی بسازیم که دور از تأثیرات ایران و گروههای مسلح حامی ایران باشد.

او ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا رابطه میان عراق با تمامی کشورهای عربی گسترش یابد و باید گروههای مسلح خارجی عراق را ترک کنند.

وی درباره اعمال تحریم‌ها علیه ایران نیز گفت که امیدوار است شرکت‌های اروپایی به تحریم علیه ایران بپیوندند.

وزیر خارجه آمریکا، در خصوص بحران میان قطر و عربستان گفت که آمریکا با تمامی طرف‌های بحران روابط بسیار محکمی دارد و تلاش می‌کند تا آتش بحران را کاسته و وحدت کشورهای شورای همکاری را باز گرداند.

عادل الجبیر نیز در این خصوص تأکید کرد: با امارات، بحرین و مصر در خصوص گام‌های پیش رو برای حل بحران قطر مشورت می‌کنیم

نظرات بینندگان