arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶

تصاویر : زندگی جدید آوارگان روهینگیا

هزاران نفر از مردم میانمار که برای نجات جان خود به بنگلادش فرار کرده‌اند اکنون در اردوگاهها ساخته شده در مرز بنگلادش و میانمار زندگی می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با فرار ۱۵ هزار مسلمان روهینگیا در دو روز گذشته از میانمار به بنگلادش، تعداد پناهجویانی که در دو ماه گذشته وارد منطقه مرزی کاکس بازار شده‌اند به ۵۹۰ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش «انتخاب»؛ بنگلادش در حال ثبت اطلاعات پناهجویان تازه وارد به این کشور برای اسکان آنها در اردوگاههای مرزی در مرز بنگلادش و میانمار است.

سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند اردوگاه‌های پناهجویان، فاقد تجهیزات اولیه از قبیل آب آشامیدنی، برق و امکانات اولیه بهداشتی است.

براساس گزارش یونیسف شرایط نامناسب پناهجویان در اردوگاه‌ها، کودکان را در خطر ابتلا به بیماری‌های ویروسی قرار داده است.

این سازمان گزارش داد که حدود ۳۴۰ هزار کودک روهینگیا در شرایط بد و آلوده اردوگاه‌های داخل بنگلادش زندگی می‌کنند که نیاز به غذا، آب پاکیزه و بهداشت دارند.

اقلیت نژادی روهینگیا در استان راخین از سال ۲۰۱۲ هدف حمله بوداییان تندرو قرار گرفته‌اند و با تشدید این حملات و پیوستن نیروهای ارتش به آنچه نسل کشی و پاکسازی نژادی مسلمانان میانماری گفته می شود، در هفته‌های اخیر بیش از پیش هدف این قبیل حملات قرار گرفته‌اند.

در دور جدیدی از حملات که از ۲۵ اگوست(سوم شهریور) علیه مسلمانان آغاز شده، تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر کشته و دستکم ۵۰۰ هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند. بیشتر این افراد برای نجات جان خود به بنگلادش فرار کرده‌اند اکنون در اردوگاهها ساخته شده در مرز بنگلادش و میانمار زندگی می‌کنند.

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

نظرات بینندگان