arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

دلجویی آمریکا از ترکیه دربارۀ برافراشته شدن تصاویر اوجالان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفارت آمریکا در آنکارا درباره پخش پوسترهای عبدالله اوجالان، رهبر محبوس پ.ک.ک در رقه و برافراشته شدن تصاویر او در این شهر سوری، اعلام کرد، اوجالان یک شخصیت محترم نیست.

به گزارش انتخاب به نقل از سایت خبری هابرترک، سفارت آمریکا در آنکارا در بیانیه‌ای در واکنش به برافراشته شدن تصاویر اوجالان توسط نیروهای یگان‌های مدافع خلق در رقه اعلام کرد: آزادسازی رقه برای همه سوری‌ها یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.

دلجویی آمریکا از ترکیه دربارۀ برافراشته شدن تصاویر اوجالان

مواضع ما در برابر این اتفاق کاملا آشکار است. در همین راستا انتظار ما این است که طرف‌های دخیل از هرگونه اقدامی که باعث افزایش تنش و یا باعث بروز درگیری می‌شود، خودداری کنند.

ائتلاف سوریه دموکراتیک که تحت حمایت آمریکا قرار دارد و بیشتر آنها را کردهای سوری تشکیل می‌دهند هفته پیش شهر رقه را آزاد کردند. این نیروها که ارتباط تنگاتنگی با پ.ک.ک دارند، در مناطق مختلف رقه از جمله میدان معروف شهر تصاویر اوجالان را برافراشتند و به پایکوبی پرداختند.

به نوشته این بیانیه، حکومت آمریکا برای مبارزه با تروریسم و برقراری ثبات منطقه‌ای با ترکیه همکاری نزدیکی دارد.

این بیانیه در ادامه آورده است: حزب کارگر کردستان(پ.ک.ک) در لیست گروه‌های تروریستی قرار دارد و عبدالله اوجالان به دلیل اقدامات تروریستی پ.ک.ک در زندان ترکیه به سر می‌برد. این فرد شخص محترمی نیست.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان