arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های جانبی دیابت، شدنی است

هفتمین نشست "پزشکان ۱۰۰ مطب دیابتی" با موضوع "انسولین‌تراپی"، برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفتمین نشست "پزشکان ۱۰۰ مطب دیابتی" با موضوع "انسولین‌تراپی"، برگزار شد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا معادی - مدیر طرح ۱۰۰ مطب دیابتی اظهار داشت: طرح صد مطب دیابتی از سال ۹۴ و با هدف کلی افزایش سطح دسترسی و مراکز ارائه‌کننده خدمت به بیماران دیابتی در کشور آغاز شده است.

وی در بیان یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح، گفت: یکی از اهداف مهم طرح ۱۰۰ مطب دیابتی، استفاده از توانایی‌های بخش خصوصی به ویژه پزشکان عمومی بخش خصوصی است. این طرح تلاش می‌کند با آموزش پزشکان عمومی مطب‌دار و تجهیز مطب آنها با سیستم‌های کامپیوتری مناسب، ایجاد پرونده الکترونیک برای بیماران و آموزش‌های دوره‌ای، بستری را در سراسر کشور ایجاد کند که پزشکان همکار طرح بتوانند خدمات تخصصی و اختصاصی دیابت را به بیماران دیابتی و افرادی که مستعد ابتلا به دیابت هستند، ارائه کنند.

معادی با تاکید بر پیشگیری و آموزش بیماری‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف بنیاد بیماری‌های خاص، خاطرنشان کرد: ما در بنیاد بیماری‌های خاص با اجرای این طرح انتظار داریم هم در سطح پیشگیری گام‌های مناسبی برداریم، هم با استفاده از تکنیک‌های غربالگری که توسط پزشکان عضو این طرح صورت می‌گیرد، در تشخیص زود هنگام بیماری دیابت موفق باشیم و هم آموزش‌های مربوط به اصلاح سبک زندگی و مدیریت بیماری دیابت را به مبتلایان به دیابت و کسانی که استعداد ابتلا به این بیماری را دارند، ارائه کنیم.

وی افزود: ما معتقدیم فردی که به دیابت مبتلا می‌شود، زندگی فردی و اجتماعی خودش را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین لازم است خانواده افراد مبتلا به دیابت هم تحت کنترل و آموزش قرار گیرند تا شرایط زندگی را برای یک فرد دیابتی به طور کامل فراهم کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی بنیاد بیماری‌های خاص، معادی اضافه کرد: تلاش ما این است که ریسک بروز عوارض جانبی دیابت مانند بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های چشمی، قطع عضو و ... را در افراد دیابتی به حداقل و معادل ریسک ابتلای افراد غیربیمار برسانیم و این شدنی است.

مدیر طرح صد مطب دیابتی تاکید کرد: دنیا به این مرحله رسیده است و عملا توانسته با استفاده از روش‌های کنترلی و آموزش و مراقبتی کاری کند که افراد دیابتی مثل یک فرد عادی در جامعه زندگی کنند و نگران عوارض جانبی و خطرات بیماری‌شان نباشند و همه اینها علاوه بر درمان وتشخیص پزشکی، نیاز به تغییر سبک زندگی دارند.

برچسب ها: دیابت ، پزشکی ، بیماری
نظرات بینندگان