arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶

گابریل: تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمله به صادرات آلمان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آلمان لغو برجام را خطری بزرگ ارزیابی کرده و تحریم‌های آمریکا علیه ایران را برای اقتصاد آلمان مضر دانسته و آن را حمله به مدل صادرات کشورش دانست.

به گزارش تسنیم، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با "هندلزبلات آلمان"، انتقاد شدیدی به سیاست خارجی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مواضع وی در قبال برجام وارد کرده و تحریم ها علیه ایران را همچنین حمله به مدل صادرات آلمان دانست.

وی همچنین انتقاد شدیدی به سیاست خارجی ترامپ وارد کرده و گفت: هدف اصلی ترامپ این است که آنچه که با تلاش فراوان تحت ریاست جمهوری سلفش ساخته شده است از جمله ابتدا طرح اصلاح سلامت، و سپس توافق بین المللی آب و هوا و حالا هم توافق هسته ای با ایران را نابود کند. سیاست خارجی به این ترتیب به ابزاری برای برآورده کردن تبلیغات انتخاباتی تنزل پیدا می کند.

گابریل، زیر سوال قرار دادن توافق هسته ای با ایران را خطایی بزرگ ارزیابی کرده و گفت: پایان برجام در حال حاضر بزرگترین خطر سیاست خارجی است.

وی افزود: دنیا امن تر نمی شود اگر ایران بعد از شکست توافق اتمی تصمیم بگیرد مجهز به تسلیحات اتمی شود.

وی این مسئله را نگران کننده دانست که ترامپ با انگیزه های سیاست داخلی در این راستا عمل می کند. وی ترامپ را نماینده ضد مدرنیته دانست.

گابریل با توجه به سیاست انزواطلبانه ترامپ این انتقاد را به آمریکا وارد کرد که این سیاست ها همچنین به اقتصاد آلمان آسیب می رساند. اقدامات ترامپ از جمله علیه ایران حمله به مدل اقتصاد ما است.

وی افزود: امروز بسیاری شرکت های اروپایی و آلمانی جرات ندارند با ایران تجارت کنند چرا که می ترسند به سرعت از طرف تحریم های ملی ایالات متحده آسیب ببینند. همچنین این شرکت ها برای کسب اعتبار برای مبادلات تجاری با ایران مشکل دارند چرا که بانک ها به دلیل موضع آمریکا در قبال این مسئله رویکرد محتاطانه ای را در بربر این گونه تامین اعتبارها دارند.

نظرات بینندگان