arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶

امام جمعه موقت تهران: الهامات غیبی و رهبری مقام معظم رهبری موجب شد مدافعان حرم توطئه داعش را خنثی کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه موقت تهران خدمت رسانی به نظام و مردم ایران اسلامی را ارزشمند دانست و از مسئولان خواست در برابر دشمن ، هوشیار باشند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام کاظم صدیقی درخطبه های نماز جمعه تهران گفت : مسئولان هوشیار باشند و بدانند که دشمن درصدد خلع سلاح و نابود کردن همه ما از ریشه است.

امام جمعه موقت تهران: مسئولان در برابر توطئه های دشمن ، هوشیار باشند
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به اظهارات سخیف و ناموزون و بی اخلاق رئیس جمهور آمریکا درباره برجام افزود : البته از او بیشتر از آن که در زبان آورد توقع نمی رفت اما مسئولان هم باید هوشیاری بیشتری داشته باشند.

وی گفت: نظام سلطه ؛ انقلاب اسلامی ما را نمی پذیرد و آن روزی که دانش هسته ای و موشک و نفوذ منطقه ای هم نداشتیم ، آنها پدیده حاکمیت دین را برای غارتگری های خود خطرناک می دیدند، چون ولایت فقیه مانع بزرگی برای آنها به شمار می رفت.

امام جمعه موقت تهران افزود: اساس عقده آنها این است که سال ها تلاش می کردند لیبرال دموکراسی را برای مردم کعبه آمال قرار دهند و به آنها بگویند که چیزی جز آن برای مردم جهان متصور نیست اما خدا ، امام راحل را مأمور کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت : حرکت امام نقطه عطفی از جنس حرکت انبیاء بود و ایشان کاری کرد که پیش از او فقط انبیاء کرده بودند و پرچمی را بلند کرد که سعادت دنیا و آخرت را در بندگی و ترس از خدا می دانست.

وی افزود : جامعه ای که با خدا آشنا باشد ، تن به ذلت نمی دهد و هیهات منا الذله در سرشت او رسوخ می کند و از شرق و غرب نمی ترسد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دشمنان با تحمیل جنگ به دنبال تمام کردن کار مردم ما بودند اما جنگ تحمیلی قدرت و ایمان ما را بالاتر برد و دانشگاهی به نام جبهه که دانشگاه ولایت، عشق، ایثار و همت بود و به انسان ارزش می داد به وجود آمد و جوانان ما را خدایی کرد.

حجت الاسلام صدیقی دشمنان را دجال یک چشمی دانست که جز چشم دنیابینی ندارند و نمی توانند ولایت و مکتب و مردم ما را درک کنند و عقب ماندگی ذهنی دارند و مشت بر آب می کوبند.

وی فتنه های داخلی و ایجاد داعش را دو تلاش دشمن برای مبارزه با انقلاب اسلامی دانست و افزود: آنها با ایجاد داعش تلاش کردند ابتدا کار عراق و سوریه را یکسره کنند و بعد سوی ما بیایند اما الهامات غیبی و رهبری مقام معظم رهبری و بصیرت موجب شد مردم به میدان آمدند و مدافعان حرم توطئه را برای چندمین بار خنثی کردند.

وی تصریح کرد : اما دشمن که نتیجه نمی گیرد بار دیگر تحریم ها را تشدید و پول ها و ساختمان های وابسته به ایران را مصادره کرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در حالی تحریم کرد که نیرویی مردمی ، جوشیده از مردم ، مورد اطمینان امام و رهبری و مایه عزت و اقتدار ما بوده است و در خط مقدم مبارزه با تروریست ها قرار دارد.

خطیب نمار جمعه تهران به مسئولان اجرایی، قضایی و قانون گذاری گفت : قدری بیشتر خدا را در کارهایمان در نظر بگیریم و برای خدا هم حسابی باز کنیم و مملکت را از خطر دشمن نجات دهیم چرا که دشمنی که همه راه ها را تجربه کرده و شکست خورده امروز به دنبال ایجاد اختلاف و بی اعتمادی و دو قطبی کردن جامعه است و باید برای مردمی که برای انقلاب حاضرند همه کار کنند و همه چیزشان را فدا کنند ، خدمت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود : مسئولیت ها حباب روی آب و گذراست و آنچه که می ماند خدمتی است که به این انقلاب و نظام می کنیم.
وی با اشاره به سالروز شهادت ایت الله مصطفی خمینی ایشان را به تعبیر آیت الله بهاءالدینی ابن الامام و نفس الامام دانست که جزء ظرفیت ها بود اما خدا با شهادت ایشان، امام راحل را با داغ فرزند ارتقای مقام داد.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین مرحوم آیت الله مهدوی کنی را استوانه انقلاب و معتمد امام و رهبری دانست که دارای آثار و برکات زیادی برای انقلاب اسلامی بود و همچنین با اشاره به سالروز درگذشت آیت الله جمال گلپایگانی ایشان را فردی عارف و سالک الی الله و اهل باطن دانست.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به حادثه تلخ میانمار و نسل کشی مسلمانان گفت: این حادثه تلخ دلها را مجروح کرده است و 500 هزار آواره بدون هیچ امکاناتی زندگی می کنند و امیدواریم همان طور که طلاب حوزه علمیه قم 180 میلیون تومان برای کمک به آنها جمع آوری کردند و در اختیار هلال احمر قرار دادند مردم نیز به فکر آنها باشند.

وی بحران یمن را فاجعه انسانی دانست و افزود: 30 هزار نفر زیر بمباران فاسدترین دولت ها از بین رفته اند و من مطمئنم دست انتقام الهی بیرون خواهد آمد و از آمریکا، سازمان ملل متحد، مدعیان حقوق بشر و کنفرانس اسلامی که امروز تماشاگر این فاجعه تلخ هستند ، انتقام خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه نخست نماز جمعه تهران هم درباره آثار تقوا در قرآن کریم گفت: تقوا به معنی مقابله با بی دینی و سنگر و سلاح مومن و چراغ روشن هدایت الهی برای بندگان خداست.

وی افزود: انسان تقواپیشه محبوب خداست و نعمتی بالاتر از محبت خدا در عالم پیدا نمی شود، اگر کسی محبوب خدا شد پرودگار او را بهشتی می کند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت عمل به مستحبات برای رسیدن به تقوا ادامه داد: کسانی که علاوه بر واجبات به مستحبات توجه می کنند، خدا درباره انها می فرماید همواره چنین بنده ای به من نزدیک می شود تا وقتی که درجه محبوبیت را از من بگیرد و بعد مرحله فناست که من دست و زبان و گوش او می شوم و اگر کسی می خواهد عین الله­ و یدالله باشد و رنگ خدایی بگیرد ، باید رعایت تقوا را بکند.

وی افزود: قضاوت دیگران ملاک ارزیابی تقوا نیست باید ببینیم خودمان چه نمره ای به خودمان بدهیم.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از خطبه اول نماز جمعه تهران به اهمیت سوره حمد یا فاتحه الکتاب در قرآن پرداخت و گفت: قرآن سفره خداست و سوره مبارکه فاتحه الکتاب خلاصه قرآن است ، همه واجبات و محرمات­ ومعارف و اخلاقیاتی که خدا می خواسته در قرآن بیان کند در سوره حمد است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین به مراحل مختلف عبادت در قرآن اشاره کرد­ و گفت: عبادت در قرآن در سه مرحله بیان شده ، یکی اطاعت از خدا به جای شیطان ، مرحله دوم خضوع و تضرع در برابر خدا و مرحله سوم هم پرستش است.

وی تصریح کرد: تمام انبیاء الهی آمده اند بشر را به پرستش خدا دعوت کنند، پرستش یعنی اینکه فکر و قلب و جوارح انسان مملو از­ عشق خدا باشد و این تابلویی است که همه انبیاء الهی آن را نصب و­ بشر را دعوت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به آیات الهی درباره اهمیت نماز شب اشاره کرد و­ گفت :­ کسانی که شب ها ، خدا از روی امید و ترس می جویند و نماز شب می خوانند خدا هم برای آنها خلوتیمنظور می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به اهمیت سوره حمد اشاره کرد و توضیح داد : چرا ما "ایاک نعبد"­ می گوییم و نه "ایاک اعبد" ؟ دلایل زیادی دارد اما یک نکته این است که همه ذرات زمین و آسمان لشکر خدا و عاشق خدا هستند ، تمام فرش و عرش و ملک و ملکوت سرود عاشقانه می خوانند و دائم ذکر الهی در وجودشان ساطع است و به سوی خدا می جوشند.

وی ادامه داد : شما وقتی نماز شب می خوانید این خاک هم که سر روی آن می گذارید ، خدا را­­ سجده می کند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد : روز اول­­ صفر و­ روز ورود کاروان تبلیغی ­­امام حسین (ع) هم نزدیک است و هر که دنبال آزادی است باید گوشه چادر حضرت زینب (س) را بگیرد تا آزادگی بیاموزد.

نظرات بینندگان