arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶

پوتین: آمریکا بدنبال خارج کردن مسکو از بازار انرژی/حل بحران کره باگفتگو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور روسیه گفت: هدف بسته تحریمی اخیر که در کنگره آمریکا تصویب شد، خارج کردن روسیه از بازار انرژی اروپا است.

به گزارش انتخاب، ولادیمیر پوتین، رئی جمهور روسیه در میزگردی به میزبانی «باشگاه مباحثه والدای» و در نشستی با عنوان «آینده جهان: حرکت از میان درگیری و همکاری» در سخنانی اظهار داشت: برخی قدرت‌ها تلاش کردند تا از طریق کودتا و استفاده مستقیم از نیروی نظامی، تحولات خاورمیانه را در راستای منافع خود مدیریت و به جای مبارزه با تروریسم ناآرامی ها را دائمی کنند.

پوتین: آمریکا بدنبال خارج کردن مسکو از بازار انرژی/حل بحران کره باگفتگو

وی با بیان اینکه تجربه سوریه نشان داد که می‌توان جایگزینی برای نا آرامی ها یافت، ادامه داد: روسیه به همراه دولت قانونی سوریه و چند کشور دیگر منطقه و در تطابق با قوانین بین‌المللی با تروریست‌ها جنگید.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به هزینه هایی که مبارزه با تروریسم برای این کشور در پی داشته است، عنوان کرد:ما حساب شده با بازیگران منطقه ای همکاری کردیم و در این راه صبور بودیم.

پوتین در خصوص کره شمالی و بحران به وجود آمده توسط این کشور در زمینه فعالیت های اتمی و با تاکید بر حل این بحران از طریق گفتگو گفت: مسکو همواره تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل از جمله تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را اجرایی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به تحریم های آمریکا علیه روسیه عنوان کرد: برخی کشورها تلاش می‌کنند از طریق سیاست منافع اقتصادی خود را تأمین کنند و برخی اقدامات سیاسی، دلایل صرفا تجاری دارند. هدف بسته تحریمی اخیر که در کنگره آمریکا تصویب شد، خارج کردن روسیه از بازار انرژی اروپا است.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه در دنیای مدرن امروز، نمی‌توانید با قربانی کردن دیگران به دستاوردهای راهبردی برسید، تاکید کرد: برخی کشورها با در پیش گرفتن سیاست‌های خودخواهانه و تهاجمی، موجب بروز ناآرامی و بحران‌های مختلف در جهان شده‌اند.

پوتین در ادامه با متهم کردن آمریکا به عدم اجرای دقیق معاهدات دوجانبه با روسیه برای کاهش حجم زرادخانه اتمی گفت: این در حالی است که مسکو همواره دسترسی‌های لازم را به بازرسان آمریکایی داده، اما این کشور به طور کامل به تعهدات خود عمل نکرده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین تصریح کرد که برخی از کشورها در حال ساخت تسلیحاتی هستند که اتمی نیست، اما توانی مشابه دارد و مسکو نیز آماده ساخت چنین سلاح‌هایی است.

منبع: مهر
برچسب ها: پوتین ، مسکو ، آمریکا
نظرات بینندگان