arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶

درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان امکانپذیر شد

طرح مدیریت درمان سکته حاد مغزی از 22 مهرماه امسال به‌صورت رسمی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان و از ابتدای سال در بیمارستان امام علی(ع) چابهار آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طرح مدیریت درمان سکته حاد مغزی از 22 مهرماه امسال به‌صورت رسمی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان و از ابتدای سال در بیمارستان امام علی(ع) چابهار آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر «علی خواجه» افزود: بیمارستان امام علی(ع) چابهار تاکنون با درمان به موقع و سریع بیماران که شامل تزریق داروی آلتپلاز می‌باشد توانسته است جان سه بیمار را نجات دهد و مشکلات ناتوانی بیماران را به حداقل برساند.

وی افزود: بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان با گروه متخصصین نورولوژی با توانایی و مهارت کافی آماده ارائه هر گونه خدمت به بیماران مراجعه‌کننده با علائم سکته حاد مغزی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به علائم مهم و قابل توجه سکته حاد مغزی گفت: فلج یک طرفه صورت، اخلال در تکلم و ضعف یک طرفه دست یا پا از علائم ناگهانی سکته مغزی است که در صورت مشاهده در سریع‌ترین زمان ممکن باید با اورژانس 115 تماس گرفته شود.

خواجه گفت: در صورتی که درمان بیماران در 3 ساعت اولیه بروز علائم در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) انجام شود، عوارض ناشی از سکته حاد مغزی قابل پیشگیری است و بیمار می‌تواند به روند عادی زندگی خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: سبک زندگی و تغذیه نامناسب، دیابت، وزن زیاد، فشار و چربی خون و کهولت سن از جمله عوامل بروز سکته مغزی است.

نظرات بینندگان