arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶
رسولی در گفت‌وگو با «انتخاب» تشریح کرد

در جلسه اعضای شورای شهر تهران با لاریجانی چه گذشت؟

عضو شورای شهر تهران درباره مباحث اعلام شده نسبت به تخلفات دوره مدیریت قالیباف اطلاعاتی اعلام نکرد و گفت: قرار است دو مجلس ملی و محلی تقویت شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو شورای شهر تهران درباره مباحث اعلام شده نسبت به تخلفات دوره مدیریت قالیباف اطلاعاتی اعلام نکرد و گفت: قرار است دو مجلس ملی و محلی تقویت شود.

حسن رسولی در گفت و گو با خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، با بیان اینکه جلسه امروز اعضای شورای شهر تهران با لاریجانی به درخواست ما و موافقت وی صورت گرفت، تاکید کرد: لازم است میان دو پارلمان ملی ومحلی تعامل دوسویه و سازنده ایجاد شود زیرا اداره امور پایتخت که برعهده مدیریت شهری است از جهات گوناگون دارای اهمیت است و باید میان مدیریت شهری و قوای سه گانه، وزارتخانه ها و سایر نهادهای حاکمیتی، تبادل نظر ایجاد شود این مساله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: نحوه اداره امور شهر تهران و استفاده حداکثری از فرصت های شهری و عبور کم هزینه تر از چالش های فراروی مدیریت شهری ارتباط مستقیمی با امنیت ملی، منابع ملی و سایر مسایل عمومی کشور دارد.

این عضو شورای شهر تهران درباره جزئیات جلسه امروز نیز گفت: در این جلسه در ابتدا بر اساس قانون اساسی تجانس دو پارلمان ملی و محلی مطرح و اعلام شد و شوراهای اسلامی در سلسه مراتب طولی قوه مغننه قرار دارد و قطعا تبادل، تشکیک مساعی و تقسیم کار و تعامل دو جانبه می تواند به نفع این دو نهاد انتخابی منجر شود. در این جلسه بخشی از مسایل و مشکلات پیچیده شهری به رئیس مجلس اعلام شد.

وی ادامه داد: چالش های اساسی شهر تهران درچهار بخش توسط اعضا به صورت کوتاه به رئیس مجلس اعلام شد. مشکلات در حوزه اقتصاد، بدهی های 30 هزار میلیارد تومانی، کاهش درآمد شهرداری و کاهش درآمدهایی از سرفصل هایی که به دلیل تصمیمات مجلس در بخش مالیات بر ارزش افزوده ایجاد شده، در این جلسه اعلام شد و گفته شد که به دلیل این مشکلات امروز شهرداری و شورای شهر با عدم تعادل تهدید آمیز در بخش های درآمدی و هزینه ای مواجه است.

رسولی با بیان اینکه دراین جلسه گزارش داده شد که در دوره مدیریت احمدی نژاد مصوبات خوبی مجلس با هدف کمک به حوزه حمل و نقل عمومی شهرها بدون اجرا باقی ماند، گفت: در آن زمان دولت وقت مکلف می شود مبلغ 2 میلیارد دلار برای کمک برای حمل و نقل عمومی شهرهای کشور اختصاص دهد که از این مبلغ یک میلیارد برای تقویت ناوگان مترو به تهران اختصاص داده شود، این قانون با وجود ابلاغ رئیس مجلس از سوی دولت اجرایی نمی شود البته هم اکنون احمدی نژاد به دلیل عدم اجرای نص صریح قانون پرونده در مراجع قضایی و دیوان محاسبات دارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران با مشکل آلودگی هوا و ترافیک مواجه است، افزود: حل این مسایل در گرو تقویت حمل و نقل عمومی است به همین دلیل اعلام شد تا طرح استفساریه نمایندگان مجلس برای دسترسی به منابع ارزی مطرح شود.

رسولی با اشاره به اینکه درحوزه آسیب های اجتماعی نیز گزارشی ارائه شد، تاکید کرد: لایحه مدیریت یکپارچه شهری، منابع پایدار شهری، نظارت بر اجرای تکالیف دولت در قانون مدیریت بهینه مصرف انرژی از موارد دیگری بود که در این جلسه به آن اشاره شد. در این جلسه ریئس مجلس قول دادند که همکاری های بیشتری با شورای شهر تهران داشته باشد و پیشنهاداتی نیز مطرح شد.

وی در پاسخ به اینکه در این نشست به تخلفات دوره مدیریت قالیباف ورود شد؟ گفت: هر آنچه ذهنم یاری می کرد اعلام کردم.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان