arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶

کاخ سفید: لغو محدودیت های سفر برای امنیت آمریکا خطرناک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای، حکم دادگاه فدرال درباره لغو موقت برخی از مفاد دستور اجرایی دونالد ترامپ درباره محدودیت سفر اتباع هشت کشور را برای امنیت آمریکا خطرناک توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه سخنگویی کاخ سفید آمده است: حکم خطرناک دادگاه فدرال، تلاش های رئیس جمهوری برای حفظ امنیت مردم آمریکا و اجرای حداقل استانداردهای امنیتی برای ورود به ایالات متحده را کاهش می دهد.
کاخ سفید تاکید کرده است: وزارت دادگستری به شدت از اقدام قانونی رئیس جمهوری دفاع می کند.
در این بیانیه افزوده شده است: اعلامیه محدودیت سفر پس از بررسی گسترده امنیتی در سطح جهانی از سوی وزیر امنیت داخلی و پس از مشورت با رئیس جمهوری با اعضای کابینه، از جمله مشاوران امنیت داخلی، خارجه، دفاع و دادستان کل صادر شد.
کاخ سفید با دفاع از تصمیم ترامپ تصریح کرده است: این محدودیت ورود بر اساس ناتوانی یا عدم تمایل کشورها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات حیاتی و ضروری برای ایمن بودن برنامه ها و نیز ارزیابی تهدیدات مربوط به تروریسم، بی ثباتی و سایر نگرانی های امنیتی ملی محسوب می شود.
این بیانیه افزوده است: این محدودیت ها برای حصول اطمینان از اینکه کشورهای خارجی با حداقل استانداردهای امنیتی مورد نیاز برای یکپارچگی سیستم مهاجرت و امنیت آمریکا مطابقت دارند، حیاتی است.
کاخ سفید تصریح کرده است: بنابراین اطمینان داریم که دیوان عالی در نهایت اقدام قانونی و ضروری رئیس جمهوری را بر عهده خواهد گرفت و به سرعت مراقبت های حیاتی آن را برای ایمنی مردم آمریکا باز می گرداند.
«دریک واتسون» قاضی منطقه ای ایالت هاوایی روز سه شنبه حکم به توقف نسخه سوم فرمان ممنوعیت مسافرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا داد.
این فرمان که ماه گذشته اعلام شده بود، قرار بود این هفته اجرایی شود، شهروندان ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی، چاد، کره شمالی و همچنین افراد خاصی از مقام های دولتی ونزوئلا در این فرمان را از مسافرت به آمریکا منع می شدند.
این فرمان نسخه سوم از سیاستی بود که پیشتر اعلام شده و هدف آن برخی کشورهای عمدتا مسلمان بود و از سوی دادگاه های آمریکا متوقف شده بود.
قاضی واتسون با این استدلال که قانون مهاجرت فدرال اختیار اعمال ممنوعیت مسافرت درباره شش کشور از میان کشورهای هدف را به ترامپ نداده، این فرمان را متوقف کرد اما کره شمالی و ونزوئلا را همچنان در ممنوعیت باقی گذاشت.
براساس حکم واتسون، این سیاست مهاجرتی برای اثبات اینکه مسافرت 150 میلیون شهروند این شش کشور برای منافع آمریکا مضر است، شواهد کافی ارائه نکرده است.

نظرات بینندگان