arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶

حکم بازداشت دو رهبر جدایی‌طلب کاتالونیا صادر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خوردی کوئیخارت و خوردی سانچرز، دو تن از رهبران ارشد جدایی طلب کاتالونیادادگاهی در اسپانیا دستور به بازداشت دو تن از جدایی طلبان قدرتمند کاتالونیا را داده است؛ اقدامی که احتمالا باعث بروز تنش‌های بیشتر در بحران سیاسی این منطقه با دولت مرکزی خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دستور در حالی صادر شده که امروز (سه‌شنبه) دو طرف از موضع خود برای پایان دادن به بن‌بست بر سر مساله استقلال منطقه کاتالونیا کوتاه نمی‌آیند.
 
روز دوشنبه نیز مردم بارسلون، مرکز کاتالونیا دست به راهپیمایی گسترده زدند. این تظاهرات پس از آن بود که گزارش‌های خبری از دستگیری خوردی کوئیخارت و خوردی سانچرز، دو تن از رهبران ارشد جدایی طلب کاتالونیا به اتهام اقدامات تحریک‌آمیز منتشر شد.
 
این دو از رهبران گروه‌های مردمی حامی استقلال هستند که ده‌ها هزار طرفدار داشته و از مهره‌های کلیدی بحران کاتالونیا محسوب می‌شوند. آنها به آشوب‌گری و تحریک معترضان در جریان برگزاری رفراندوم استقلال کاتالونیا در اول اکتبر، متهم شده‌اند.
 
خوردی تولور، سخنگوی دولت کاتالونیا پس از حکم دادگاه ملی برای دستگیری این دو تن گفت: دولت مادرید دست به اقدام تحریک آمیز زده است. من از جامعه کاتالونیا می‌خواهم تا راهپیمایی صلح‌آمیزی برگزار کند.درخواست‌ها برای برگزاری راهپیمایی در رسانه‌های اجتماعی در حالی منتشر شده که طرفداران خودمختاری دست به راهپیمایی‌های گسترده‌ای در کاتالونیا و خارج از منطقه شامل لندن زده‌اند.
 
برخی از افرادی که اواسط روز دوشنبه در راهپیمایی شرکت کرده بودند خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.صدها تن از حامیان استقلال در مقابل دفاتر دولتی کاتالونیا تجمع کردند که پلاکاردهایی که رویشان نوشته شده بود "زندانیان سیاسی را آزاد کنید" در دست داشتند.
 
رئیس پلیس منطقه کاتالونیا نیز به اتهام اقدامات تحریک آمیز در دادگاه حاضر شده و احتمالا با 15 سال حبس به اتهام تحریک معترضان و ناکامی در توقف رفراندوم روبرو می‌شود.
برچسب ها: کاتالونیا ، اسپانیا
نظرات بینندگان