arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶

اصلاح نام خلیج فارس در سایت وزارت خارجه آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور گفت: در شرایط کنونی کشور، محور اصلی توسعه ما اقتصاد است که نسخه آن اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در شورای اداری استان گلستان و آیین تکریم از خدمات حسن صادقلو استاندار سابق گلستان و معارفه سید مناف هاشمی استاندار جدید گلستان که در محل استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت مصمم است تغییراتی را در سطوح مختلف مدیریتی برای انتقال تجربه و ظرفیت مدیران جدید انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد استانداران را باید با توجه به مقتضیات زمان مقایسه کرد، افزود: دولت تدبیر و امید در ابتدای فعالیتش با تورم 46 درصدی و رکورد منفی 57 درصدی و واگرای‌های سیاسی در داخل و تحریم‌های بسیار شدید روبه رو بود. با حمایت مردم و مقام معظم رهبری و لطف خداوند شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: برجام موضوع بسیار مهمی بود. بدلیل آنکه همه دنیا ایران هراسی، تهدید و تحریم ایران را به اجماع رسانده بودند و از همه جنبه های سیاسی و اقتصادی به ما فشار می آورند. در این شرایط دولت کار را آغاز کرد و اراده دولت در گام اول رفع تحریم‌ها و خروج از این شرایط بود.

وزیر کشور ادامه داد: الان دولت آمریکا هوس‌های دیگری را در سر دارد که نشان دهنده ضعف آنهاست. اتهاماتی را رئیس جمهور آمریکا به کشور ما زد که همه اینها در رفتار آمریکا متجلی است.

وی گفت: دولت آمریکا با اتهاماتی که به ایران زد در گام اول به دنبال این بود که بین ایران و دنیا اختلاف بگذارد اما اروپایی‌ها اعلام کردند که ایران در مسیر درست است و ما از ایران حمایت می‌کنیم.

راحمانی فضلی اضافه کرد: هدف دیگر این بود که بین مردم و دولت شکافی ایجاد شود اما به خواست خداوند و یکپارچگی که در درون حکومت و مسئولین و مردم ایجاد شد، این حربه نیز عمل نکرد.

وزیر کشور بیان کرد: در گام بعدی اتهام تروریستی بودن را به سپاد زد اما خود کشورهای منطقه می‌دانند که ایران حامی آنها است. قدرت دفاعی هر کشور در چهارچوب دکترین دفاعی آن کشور است و به کشور دیگری مرتبط نیست. ما تا آنجا که قوانین بین المللی و شرع به ما اجازه بدهد، مجهز می‌شویم.

وی اظهار کرد: سخنرانی ترامپ در سایت وزارت خارجه آمریکا گذاشته شده و در آن نام مجعولی که ترامپ در سخنرانی خود اعلام کرده بود، به نام خلیج فارس اصلاح شد.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: استان گلستان جزو استان‌های موفق کشور بوده و دکتر صادقلو از ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده کرده است. البته می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده‌های بیشتری نیز کرد.

وزیر کشور تصریح کرد: آقای دکتر هاشمی نیز در هر جایی که خدمت کرده، موفق بوده و فردی جدی و پیگیر است و ما با هماهنگی مدیران استان وی را انتخاب کردیم. ایشان مدیون هیچ شخصی حتی وزیر کشور نیست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پاشنه آشیل کشور در شرایط کنونی توسعه است، گفت: توسعه در همه بخش‌های اقتصادی، سیاس داخلی، امنیت ملی، اجتماعی و فرهنگی مدنظر است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور محور اصلی توسعه ما اقتصاد است که نسخه آن اقتصاد مقاومتی است. محور اقتصاد مقاومتی، منابع و ظرفیت‌های مناطق و مردم هستند.

رحمانی فضلی گفت: استاندار باید ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد را ساماندهی و بسیج کند و از آن به نحو درست استفاده کند. ایجاد نشاط سیاسی، مشارکت سیاسی، تقویت آزادی‌ها و انتخابات سالم از جمله سیاست‌های دولت است که استاندار باید آنها را در نظر داشته باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه معیار ما در رفتار اجتماعی و اجرایی قانون است، اظهار کرد: از هرکسی که می‌تواند باری از دوش دولت بردارد و به مردم خدمت کند، استفاده می‌کنیم.

نظرات بینندگان