arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶

رئیس جمهور کجاست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آتش سوزی بزرگی در کالیفرنیا اتفاق افتاد که تلفات انسانی و مادی فراوانی داشت، با این حال عدم واکنش مناسب دونالد ترامپ به این مسئله جنجال‌برانگیز شده است. 

به گزارش انتخاب به نقل از فرارو، شورای سردبیری روزنامه «سان فرانسیسکو کرونیکل» در واکنش به عدم توجه ترامپ به آتش سوزی کالیفرنیا، یادداشتی در نکوهش او منتشر کرد.

رئیس جمهور کجاست؟

"آتش‌سوزی‌های غضبناک جان‌ها، خانه‌ها و آرزوهای کالیفورنیایی‌ها را در یک مقیاس بی‌سابقه می‌بلعد. (اما) مشخصا یک صدا در طول روزهای بحران ساکت مانده است: رئیس جمهور ترامپ."

این روزنامه در انتقاد از ترامپ افزود: "او تا کنون -پس از طوفان‌های ویرانگر و کشتار لاس وگاس- باید این نکته را یاد گرفته که آمریکایی‌ها انتظار دارند در لحظات آسیب ملی، رئیس جمهورشان با همدردی و قاطعیت پیشقدم شود."

در ادامه یادداشت با ذکر چند نمونه از توئیت‌های اخیر ترامپ درباره مسائل غیر مهم، از رئیس جمهور آمریکا به دلیل توئیت نکردن درباره آتش سوزی کالیفرنیا انتقاد شده است.

در پایان خطاب به ترامپ اینگونه آمده است: "آقای رئیس جمهور، کالیفرنیای ویران شده در انتظار رهبری شماست. اگر اهمیت می‌دهید، توئیت کنید."

آتش سوزی‌ها در کالیفرنیا، تاکنون ۴۰ کشته برجای گذاشته و ده‌ها تن هنوز مفقود هستند. آتش نشانان نیز مشغول خاموش کردن حریق هستند.

نظرات بینندگان