arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶

تأخیر در تکلم کودک علامت خطر برای ابتلا به لکنت زبان است

مدیرعامل انجمن خودیاری لکنت زبان همدان گفت: این انجمن از سال 95 با مجوز استانداری ثبت رسمی شده و فعالیت می‌کند اما متأسفانه آن‌گونه که باید عموم مردم با آن آشنا نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل انجمن خودیاری لکنت زبان همدان گفت: این انجمن از سال 95 با مجوز استانداری ثبت رسمی شده و فعالیت می‌کند اما متأسفانه آن‌گونه که باید عموم مردم با آن آشنا نیستند.

لیلا سلیمانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انجمن لکنت زبان همدان علمی‌ترین و قابل‌قبول‌ترین انجمن لکنت در سطح کشور است و خوشبختانه به خوبی توانسته‌ایم در آن بدرخشیم.

وی درباره مبتلایان به لکنت زبان تصریح کرد: این افراد زمانی آسیب می‌بینند که خانواده‌هایشان آگاهی ندارند و یا اقدام به مخفی کردن این مشکل می‌کنند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید آگاهی خود را نسبت به این عارضه افزایش دهند، افزود: در مواردی ممکن است تأخیر در تکلم کودک یک علامت خطر برای ابتلا به لکنت زبان باشد.

سلیمانیان ادامه داد: در انجمن خودیاری لکنت زبان، برای تعدیل این آسیب، آموزش‌ها را از دوران پیش‌دبستانی آغاز کرده و مبتلایان را شناسایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه در برخی موارد والدین نسبت به مشکل فرزند خود آگاه هستند اما آن را نمی‌پذیرند و یا اینکه پنهان‌کاری کرده و کودک را نزد کارشناسان گفتاردرمان نمی‌برند.

مدیرعامل انجمن خودیاری لکنت زبان همدان خاطرنشان کرد: این انجمن به صورت خودجوش، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است و هدف از فعالیت آن هم کمک به بهبودی کودکان دارای لکنت زبان است.

وی درباره جزئیات این انجمن اظهار کرد: در این انجمن مشاوران، کارشناسان و متخصصان رشته گفتاردرمانی در سه حوزه حمایتی، آموزشی و درمانی خدمت‌رسانی می‌کنند.

سلیمانیان گفت: پس از مراجعه فرد دارای لکنت زبان ابتدا مشاوره ارزیابی اولیه انجام می‌شود سپس برای درمان به کارشناسان و متخصصان گفتاردرمانی این انجمن ارجاع داده می‌شوند.

وی درباره فعالیت‌های آموزشی این انجمن نیز تصریح کرد: در این بخش کارگاه‌های آموزشی برای والدین و بزرگسالان دارای لکنت زبان تشکیل شده و در بخش حمایتی نیز به بیماران بی‌بضاعت کمک هزینه درمانی داده می‌شود.

سلیمانیان در ادامه از کتابخانه این انجمن با عنوان کتابخانه آگاهی یاد کرد و گفت: در این کتابخانه کتاب‌هایی با موضوع لکنت برای متقاضیان آن وجود دارد.

وی تعداد مددجویان این انجمن را 50 نفر اعلام کرد و یادآور شد: این افراد در دو گروه سنی کودکان و بزرگسالان هستند که البته درباره کودکان بیشتر با والدین آنها در ارتباط هستیم.

نظرات بینندگان