arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶

مک مستر: زمان رفع نواقص برجام با یک توافق موازی است/ ایران مجبور به بازبینی در برجام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مک مستر گفت: اکنون زمان اجرای سخت‌تر توافق هسته‌ای از طریق یک توافق موازی است.

به گزارش انتخاب، ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز، گفت: رئیس‌جمهور ترامپ به ایرانی‌ها اعتماد ندارد که به متن توافق هسته‌ای پایبند باشد و اکنون زمان اجرای سخت‌تر آن از طریق یک توافق موازی است.

مک مستر: زمان رفع نواقص توافق هسته‌ای با یک توافق موازی است/ایران مجبور به بازبینی در برجام است

مک مستر در ادامه با اشاره به سخنرانی روز جمعه رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام مبنی بر اینکه وی پایبندی ایران را تایید نخواهد کرد، گفت: این نشان می‌دهد که ما باید به ایرادات اساسی این توافق رسیدگی و آن را اصلاح کنیم.

وی مدعی شد توافق هسته‌ای یک توافق ضعیف است که به شکلی ضعیف نظارت می‌شود.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که موضع سخت ترامپ در قبال توافق هسته‌ای تا کنون روی چگونگی رفتار دیگر کشورها با این توافق تاثیر گذاشته است. آنها اکنون در حال بازبینی متن توافق و اجرای آن هستند.

ژنرال مک مستر ادامه داد: متحدان اروپایی ما یعنی فرانسه، آلمان و انگلیس از اجرا و نظارت دقیق‌تر توافق حمایت می‌کند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات در این توافق این است که ما واقعا نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که آنها پایبند هستند و ما این موضوع را از رفتار آنها، عملکرد آنها در منطقه و رفتارشان در توافق متوجه بشویم. جایی که آنها محدودیت‌ها را چندین بار زیر پا گذاشتند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در پاسخ به این سوال که چرا ایران باید تنها به درخواست ترامپ بازبینی توافق را بپذیرد، گفت: آنها مجبور به بازبینی هستند.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: آنها باید بازبینی را بپذیرند؛ چرا که در غیر این صورت آنچه شما فراهم می‌کنید این است که ایرانی‌ها فرصت دستیابی به ظرفیت هسته‌ای را بیابند. برنامه آنها می‌تواند توسعه یابد و آنها سپس قادر خواهند بود به غنی‌سازی اورانیوم در سطح صنعتی در طول مدت زمانی کوتاه بپردازند و به سلاح دست یابند که خطری غیرقابل قبول برای جهان است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان