arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶

ظریف: مردم و مسئولان ما از صحبت های ترامپ تعجب نکردند/ ترامپ حرفی برای گفتن نداشت

وزیر امور خارجه گفت: آنچه در صحبت‌های دیشب ترامپ مشهود بود، ادبیات غیرمناسب بود. این ادبیات را در سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل نیز شنیدیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد و اظهارات جمعه شب وی، اظهار کرد: ادبیاتی که آقای ترامپ به کار بردند، ادبیاتی غیرمناسبی بود و ما این ادبیات را در سخنرانی ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل کم و بیش شنیدیم. تحلیل‌هایی که بعد از سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل توسط رسانه‌های آمریکایی انجام شد بخصوص بعد از اینکه رئیس‌جمهور ما سخنرانی بسیار فاخر و بانزاکتی داشتند در این راستا بود که ترامپ با توجه به نوع ادبیات و مطالبی که مطرح کرد، در مجمع عمومی ایران را پیروز کرده است.

وی به سخنرانی جمعه شب ترامپ اشاره کرد و گفت: من از صبح امروز تحلیل‌هایی که در مورد صحبت‌های شب گذشته ترامپ در رسانه‌ها مطرح شده دنبال کردم و اکثریت این تحلیل‌ها بر این نکته تاکید داشت که ترامپ حرفی برای گفتن نداشت. چراکه یکی از تحلیلگران برجسته آمریکا در مطلبی نوشته بود: ترامپ نداشتن استراتژی خود را پشت پرده یکسری صحبت‌های صخیف و تند مخفی کرده بود.

ظریف افزود: آمریکایی‌ها در ۴۰ سال گذشته خود را در برابر ملت ایران قرار داده‌اند و در برابر این ملت رفتار خصومت‌آمیز داشته‌اند. مردم ما و مسئولان به هیچ وجه از صحبت‌های ترامپ تعجب نکردند. نوع نگاه غلط ایالات متحده به ایران حداقل دارای سابقه ۴۰ ساله است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش آمریکایی‌ها در کودتای ۲۸ مرداد و حمایت آنها از دیکتاتوریِ پیش از انقلاب گفت: آنها از همان ابتدا در مقابل ملت ایران ایستاده‌اند، از دیکتاتوری حمایت کرده‌اند و اکنون نیز هزینه انتخاب‌های غلط خود را می‌دهند. آنها در ۴۰ سال گذشته در برابر ملت ایران قرار داشته‌اند و رفتار خصومت‌آمیزی با ملت ایران داشته‌اند.

برچسب ها: ظریف ، ترامپ
نظرات بینندگان