arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶

واکنش وزیر خارجه آلمان به سخنان شب گذشته ترامپ علیه ایران

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان امروز شنبه بار دیگر به سخنان شب گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا درباره راهبرد این کشور در برابر ایران واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان به رادیو آلمان گفت: اگر ایالات متحده توافق هسته‌ای را پایان دهد یا اینکه تحریم‌ها را بار دیگر علیه ایران اعمال کند در این صورت ایران هم می‌تواند تسلیحات هسته‌ای بسازد و خطر جنگ در نزدیکی اروپا افزایش خواهد یافت.

گابریل گفت: «ترامپ پیام سخت و خطرناکی فرستاد آن هم در شرایطی که دولتمردان این کشور با بحران هسته‌ای کره شمالی مواجه هستند. نگرانی اصلی من از این است که با توجه به این چشم‌ اندازی که امریکا ترسیم کرده است، در ایران چه رخ خواهد دارد؟» وی گفت: بسیاری در جهان به این فکر می‌کنند با توجه به اینکه چنین توافق‌هایی نابود شده‌اند، آنها باید سلاح هسته‌ای به دست بیاورند.»

وزیر خارجه آلمان در ادامه گفت: «کودکان و نوه‌های ما در جهانی بسیار خطرناک زندگی خواهند کرد.» این سیاستمدار آلمانی از امریکا خواست وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با رادیو آلمان از سخنان رئیس‌جمهور این کشور در زمینه راهبرد آمریکا در برابر ایران انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور امریکا در سخنرانی شب گذشته همانطور که پیش‌بینی می‌شد، پایبندی ایران به برجام را تأیید نکرد و گفت: به مقامات دولتی و کنگره دستور داده که با تدوین قانونی جدید، نقائص برجام را برطرف کنند.

 

نظرات بینندگان