arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶

وزیر کشور: حاضر نیستیم مرزهای جغرافیایی دچار اغتشاش شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور گفت: کردستان دارای عقب ماندگی تاریخی و انباشتگی از شرایط نامناسب بوده که بهبود آن نیازمند یک جهش خاص است که باید مردم، دولت و مجلس در این جهش سهیم باشند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز شنبه(22 مهر ماه) در آیین تقدیر و معارفه استاندار کردستان، اظهار کرد: استاندار پیشین کردستان در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با مشکلات زیادی از جمله انتقال از دولتی به دولت دیگر، تحریم ها و فشارها و تهدیدها، انزوای کامل جهانی و تورم 47 درصدی مواجه بودیم.

وی افزود: علیرغم این مشکلات مردم مصمم شدند و کشور را به سوی سازندگی، انسجام، وحدت و همدلی سوق دادند و از رئیس جمهور و برنامه های وی حمایت کردند.

وزیر کشور عنوان کرد: دولت نیز با بهره گیری از رهنمودهای رهبری، یکی از مهم ترین بحران ها یعنی برجام را حل کرد و برجام تنها یک مسئله سیاسی نبود بلکه اثبات احقاق حق مردم ایران، اثبات دروغ گویی و تهمت سلطه و استبداد بر مردم و مقاومت مردم ایران برای احقاق حقوق خود بود.

وی تصریح کرد: گرچه امروز با لفظی بی ادبانه که ناشی از ضعف رئیس جمهور آمریکاست، به گونه ای دیگر با مرد سخن گفته می شود و گرچه مردم ایران همیشه بر رعایت ادب تاکید داشته اند اما اراده پولادین مردم این کشور آماده پاسخگویی به هر اتهامی است.

رحمانی فضلی ذکر کرد: گرچه آمریکا با این اقدامات خواستار ایجاد شکاف بین رهبری و حاکمیت و مردم است اما ما رهبری داریم که همه مردم ایران در لوای ایشان حرکت کرده و اجازه نخواهند داد آمریکا به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری آمریکا در سخنان خود تحریفی تاریخی در خصوص نام خلیج فارس انجام داده است، گفت: همه مردم دنیا این سخنان را قضاوت خواهند کرد.

وزیر کشور از دولت هایی که سخنان رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کردند و به آنها جواب دادند، تشکر کرد و گفت: این سند و حمایت جهان از احقاق حق ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه کردستان در شاخص های بسیاری از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: کردستان یک عقب افتادگی تاریخی و انباشتگی از شرایط نامناسب دارد که باید با جهش جبران شود و این جهش سهم دولت، مردم و مجلس است و باید توسط همه انجام شود و امیدواریم کردستان به این جهش دست یابد.

وی اظهار کرد: استاندار جدید کردستان سابقه کار جهادی درخشانی دارند و در سطح ملی ارتباطات و مناسبات خوبی دارند.

رحمانی فضلی اعلام کرد: اگر قرار باشد تصمیماتی در خصوص مرزهای جغرافیای انجام شود، ایران مام کردستان است و به هیچ وجه حاضر نیستیم مرزهای جغرافیایی که سندی ملی است، دچار اغتشاش شود و معتقدیم همه مردم ایران با هر نژاد، زبان و مذهبی باید در همین مرزها در برابر قانون اساسی برابر باشند.

وی ادامه داد: اجازه نخواهیم داد اغیار و به ویژه کسانی که دل در گرو نابودی اسلام و ایران دارند، بتوانند به هدف خود دست پیدا کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: استان های مرزی کشور دژ مستحکم و نفوذ ناپذیری است که مردم این خطه هم سربازان این دژ هستند.

وی با بیان اینکه در مقطع کنونی سه عامل برای موفقیت لازم است، بیان کرد: وحدت و انسجام ملی، اقتصاد، معیشت و قدرت امنیتی و نظامی سه عامل موفقیت و پیشرفت کنونی کشور است.
نظرات بینندگان