arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۰۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶

رییس دفتر رییس جمهور: در سخنرانی ترامپ تصمیم اجرایی مطرح نشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به سخنرانی ترامپ و واگذاری تصمیم‌گیری درباره برجام به کنگره آمریکا گفت: در سخنرانی امشب ترامپ هیچ تصمیمی از نظر اجرایی مطرح نشد.
 
سید محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در گفت‌وگویی با اشاره به سخنرانی ضد ایرانی ترامپ رییس جمهور آمریکا و ایجاد اجماع جهانی علیه ایالات متحده اظهار کرد: در حال حاضر شرایطی ایجاد شده که در آن اتحادیه اروپا، چین و روسیه در یک موضوع مهم بین‌المللی در کنار یکدیگر ایستاده‌اند و علیه آنچه ترامپ اعلام می‌کنند قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در سخنرانی ترامپ تصمیمی اجرایی مطرح نشد و موضوعات تنها به کنگره ارجاع داده شد، به اختلافات اخیر کنگره و ترامپ اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه که امشب اتفاق افتاد موضوع جدیدی نیست و با توجه به صحبت‌هایی که ترامپ مطرح شد، انسجام و وحدت ملی ما افزایش خواهد یافت.

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین با اشاره به واکنش ایرانیان داخل و ایرانیان مقیم خارج نسبت به سخنان ضد ایرانی رییس جمهور آمریکا گفت: در این یک ساعته پس از سخنرانی ترامپ همه ایرانیان از جمله ایرانیان خارج از کشور حمایت خود از جمهوری اسلامی را اعلام کردند و نسبت به موضوعات خصمانه‌ای که از سوی ترامپ مطرح شد از جمله استفاده از واژه مجعول خلیج عربی واکنش‌هایی نشان دادند که این واکنش‌ها موجب افزایش وحدت ملی ما می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان