arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

انتقاد شدید زائری از محرومیت نماینده زرتشتی از شورای شهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایران: محمد رضا زائری مدیر مجله خیمه در یادداشتی پیرامون محروم ماندن نماینده زرتشتی یزد از شورای شهر نوشت: ماجرای عضویت آقای سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد که فکر کرده بودیم به خوبی و خوشی پایان یافته دوباره مطرح شده و تصمیم عجیب لغو عضویت این شهروند زرتشتی مجددا نگرانی ها و پرسش هایی جدی را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: شاید از نظر برخی دوستان ناآگاه و ساده اندیش این مصادیق چندان مهم نباشد ولی همین مسایل ساده و پراکنده و نوع عملکرد مسؤولان ما در مواردی از کنسرت موسیقی و حضور بانوان در ورزشگاهها تا کارنامه شورای نگهبان در انتخابات یزد و اصفهان مجموعا تصویری از حکمرانی مدیران جامعه اسلامی ترسیم می کند که بر افکار عمومی و اعتماد و اعتقاد کلان مردم به اسلام و دین اثر مستقیم دارد و باور آنان به کارامدی نظام اسلامی را کاملا سلب می کند.

زائری در ادامه تصریح کرد: از یک سو حساسیت و دقت وسواس گونه رهبر انقلاب را در تأکید بر مردمسالاری دینی و مشارکت سیاسی شهروندان می بینیم تا جایی که با صراحت می گویند حتى کسانی که مخالف نظام و ضد انقلاب هستند برای رأی دادن پای صندوق ها بیایند و از سوی دیگر این رفتارهای متناقض از مدیران میانی مشاهده می شود.   از یک طرف رهبر انقلاب دو بار به جوانان غربی نامه می نویسند و از آنان برای آشنایی با اسلام و تجربه حاکمیت اسلامی در ایران دعوت می کنند و از طرف دیگر عملکرد عجیب برخی از مسؤولان در تناقض آشکار با عقلانیت و حقوق بشر و کرامت انسانی شهروندان به چشم می آید.

مدیر نشریه خیمه نوشت:به راستی اگر همان جوانان غربی که نامه متواضعانه و محبت آمیز رهبر انقلاب را خوانده اند بپرسند که نظام اسلامی چه الگویی برای آنان ارائه می کند خواهیم گفت که شما در این الگوی ما حتى برای عضویت در شورای شهر هم حق و جایگاهی ندارید؟اصلا جوان غیر مسلمان غربی هیچ، اگر یک جوان ایرانی مسلمان از شما بپرسد که خوب، اگر از اول قرار نبوده ایشان در شورای شهر عضو شود چرا صلاحیتش تایید شده و اگر تایید شده چرا حالا که مردم رای داده اند او را رد می کنید؟ چه پاسخی خواهد شنید؟ این است که فکر می کنم اینجا بدون تعارف دیگر اصلا بحث اسلام مظلوم و غریب نیست بلکه مشکل و مسأله عقلانیت و تدبیر در حکمرانی است که گویی از بدیهیات و اصول ابتدایی اش هم دور هستیم.  

وی در ادامه با اشاره به این که شاید بگویید به تو چه؟ چرا تو حرص می خوری و برای خودت دردسر درست می کنی ؟ تاکید کرد: در پاسخ خواهم گفت که اتفاقا این موضوع به همه ما و هر کسی که سرسوزنی غیرت برای دین و اسلام و پیامبر و امام حسین داشته باشد مربوط است چون همه این خطاها و ناشی گری ها به اسم دین تمام می شود

نظرات بینندگان