arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

کاخ سفید راهبرد جامع خود درباره ایران را منتشر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت آمریکا متن راهبرد جامع خود درباره ایران را منتشر کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از واشنگتن اگزمینر، رئیس جمهور آمریکا پس از مشورت با تیم امنیت ملی این کشور، راهبرد پیشنهادی آنها درباره ایران را پذیرفت.

کاخ سفید راهبرد جامع خود درباره ایران را منتشر کرد

کاخ سفید امروز جمعه با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: سیاست دولت ترامپ درباره تهران، کلیّت تهدیدهای منشعب از فعالیت های دولت ایران را دربرداشته و بر آن است تا از این طریق به تغییر رفتار ایران مبادرت نماید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای درباره انتشار این برنامه با تکرار ادعاهای واهی و نخ نمای گذشته اش اعلام کرد: وقت آن رسیده است تا جهانیان برای درخواست از ایران در پایان دادن به سیاست های مخربش به ما بپیوندد.

وی در ادامه موهومات خود گفت: به تلاش هایمان برای بازداشتن دولت ایران و نیز سپاه پاسداران از تأمین اعتبار فعالیت هایشان ادامه می دهیم.

۴۵مین رئیس جمهور آمریکا که گاف های متعدد سیاسی و دیپلماتیکش نقل محافل رسانه ای داخلی این کشور نیز شده است، بدون اشاره به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران گفت: از همه مهم تر این است که می خواهیم تمامی مسیرهای دست یابی ایران به تسلیحات هسته ای را مسدود کنیم.

لازم به ذکر است، ترامپ تا کنون بارها تهدید کرده است تا پیش از تاریخ ۱۵ ماه جاری میلادی یا حتی زودتر از نیمه ماه اکتبر اظهارنظرش درباره پایبندی ایران به توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» را اعلام و چندبار نیز بر خلاف هشت گزارش پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی تهدید کرد که عدم پایبندی ایران را اعلام می کند، احتمالی که واکنش های متعدد سران و سیاستمداران کشورهای مختلفی را در پی داشته است.

این در حالیست که منابع رسانه ای پیشتر امشب را به عنوان تاریخی برای اعلام نظر ترامپ درباره برجام اعلام کرده بودند.

گفتنی است در صورتی که ترامپ عدم پایبندی خود به برجام را در ماه جاری میلادی اعلام کند، کنگره این کشور ۶۰ روز فرصت دارد تا درباره تحریم های تعلیق شده پیشین تصمیم نهائی خود را اعلام کند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان