arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

مالزی واردات از کره‌شمالی را متوقف کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روابط مالزی با کره شمالی از فوریه گذشته و ترور برادر ناتنی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در فرودگاه بین المللی کوالالامپور رو به تیرگی نهاده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مالزی که تا همین اواخر یکی از متحدان نزدیک پیونگ یانگ بود همه واردات از کره شمالی را در چارچوب تلاش های جهانی برای قطع تامین مالی برنامه های موشکی و هسته ای این کشور ، متوقف کرد.

اداره آمار مالزی اعلام کرد این کشور در پنج ماه نخست امسال اقلامی به ارزش 20 میلیون و 600 هزار رینگیت معادل چهار میلیون و 890 هزار دلار از کره شمالی خریداری کرده بود اما در ماه ژوئن و ژوئیه هیچ وارداتی از این کشور نداشته است.

روابط مالزی با کره شمالی از فوریه گذشته و ترور برادر ناتنی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در فرودگاه بین المللی کوالالامپور رو به تیرگی نهاده است.مقامات آمریکا و کره جنوبی می گویند این ترور به دستور رهبر کره شمالی صورت گرفته است.

کوالالامپور ماه گذشته شهروندانش را از سفر به کره شمالی منع کرد. این اقدام دو هفته پس از آن صورت گرفت که نجیب رزاق نخست وزیرمالزی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

ترامپ پس از دیدار با نجیب رزاق در کاخ سفید ، به خبرنگاران گفت مالزی از این پس دیگر روابط تجاری با کره شمالی نخواهد داشت.
نظرات بینندگان