arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

انتقال شتابزده نفت تهران و امضاهایی که دردسرساز شد/ بهنام پیشرو برمی‌گردد؟

باشگاه نفت طلاییه در شرایطی قرار دارد که امکان حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد. این تیم طلبکاران زیادی دارد و هنوز وضعیت مدیریت و حتی مالکیت نفت طلاییه مشخص نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باشگاه نفت طلاییه در شرایطی قرار دارد که امکان حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد. این تیم طلبکاران زیادی دارد و هنوز وضعیت مدیریت و حتی مالکیت نفت طلاییه مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال نفت طلاییه برخلاف اسمی که برای خود ساخته، نه درخشش طلا را دارد و نه مانند نفت پول ساز است. با اتفاقاتی که از ابتدای این فصل لیگ برتر برای این تیم افتاده به نظر می‌رسد که سرنوشتی به سیاهی طلای سیاه دارد و همه مراقب این هستند تا نفتی نشوند. طلبکاران این تیم هر روز عاصی‌تر می‌شوند و امکان تجمعات دوباره مقابل وزارت نفت از سوی این طلبکاران وجود دارد. اوضاع این تیم به حدی فاجعه است که خطر حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد و با این شرایط تراکتورسازی به سهمیه مستقیم و ذوب آهن به سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا نیم نگاهی دارند.

باشگاه‌های ایرانی تا یازده آبان فرصت دارند تا مدارک خود را در سامانه AFC تکمیل کنند. البته نفتی‌ها نمی‌توانند به سندسازی امیدوار باشند چون مسائل و مشکلات این تیم برای AFC و حتی فیفا مثل روز روشن است. این تیم طلبکاران بین‌المللی مانند پراهیچ، نانگ، سانتوس و... دارد که برای گرفتن مطالباتشان به فیفا شکایت کرده‌اند و بازیکنانی مانند فخرالدینی هم هستند که مطالباتشان را به اطلاع AFC رسانده‌اند تا شاید به واسطه فشار وارد از کنفدراسیون فوتبال آسیا بتوانند پولشان را بگیرند.

مسئولان شرکت پارس طلاییه برای نهایی کردن انتقال این باشگاه موظف شده بودند که وضعیت بدهی مالیاتی و بدهی طلبکاران را مشخص کنند. البته نه اینکه تمام بدهی‌ها را پرداخت کنند بلکه باید با طلبکاران به توافق برسند. با اینکه آنها مشکل مالیاتی این تیم را فعلا حل کردند اما در ادامه ماجرا وقتی از پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان و کادر گذشته نفت صحبت کردند، طلبکارانی مانند بیرانوند، سیدی، حسنوی، خانبان و... این صحبت ها را تکذیب کردند تا مشخص شود پرداختی به طلبکاران کذب بوده است.

روز چهارشنبه هم اظهارنامه‌ای از سوی نمایندگی آلشپورت منتشر شد تا مشخص شود حتی با یکی از بزرگترین طلبکاران این باشگاه هم برای مشخص کردن تکلیف مطالباتش صحبت نشده است. اگر از قرارداد عجیبی که باعث شده آلشپورت بیش از چهار میلیارد تومان از نفتی‌ها طلبکار باشد هم چشم پوشی کنیم، به هر حال این شرکت اعلام کرده در صورتی که تا ۲۶ مهر وضعیت مطالباتش مشخص نشود اقدامات قانونی دیگری جهت وصول پولش انجام می‌دهد. البته شنیده میشود که مالک نفت به دنبال این است که یک زمین به متراژ یازده هزار متر را به فروش برساند تا بخشی از مخارج تامین شود.

از طلبکاران که بگذریم، نفت طلاییه باید وضعیت مدیریت و هیات مدیره باشگاه را روشن کند. این در حالی است که با اتفاقاتی که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه رخ داده، وضعیت مالکیت این باشگاه هم در مرز کان لم یکن شدن قرار گرفته است. مشکلی که با شکایت کیفری شرکت بهنام پیشرو کیش مالک قبلی این باشگاه به خاطر فسخ یک طرفه توافق نامه‌شان از سوی وزارت نفت و واگذاری باشگاه به شرکتی دیگر بوجود آمده است. بهنام پیشرویی‌ها معتقدند علاوه بر اینکه انتقال مجدد باشگاه نفت، فروش مال غیر بوده، معتقدند که عماد حسینی و قنبرزاده که حق امضا از سوی هیات واگذاری داشتند، امضایشان در انتقال جدید وجود ندارد پس این انتقال رسمیت هم ندارد.

قاضی رسیدگی کننده به این پرونده به اداره ثبت شرکت‌ها نامه زده تا روشن شدن وضعیت شکایت بهنام پیشرو، هیچ انتقالی نهایی نشود.

همچنین قاضی این پرونده به تمامی افراد دخیل در ماجرای انتقال باشگاه نفت به پارس طلاییه احضاریه فرستاده تا توضیحاتی درباره این موضوع بخواهد که در این بین مشخص شد که گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بدون مشاهده مبایعه نامه انتقال و تنها با نامه هیات واگذاری، پروانه فعالیت یک ماهه برای نفت طلاییه صادر کرده است. طبق گفته گل محمدی انتقال باشگاه نفت منوط به قانع شدن قاضی این پرونده است.

فردا (شنبه) جلسه‌ای پیرامون موضوع انتقال باشگاه نفت به شرکت پارس طلاییه بین گل محمدی و قاضی پرونده بهنام پیشرو برگزار می‌شود تا تکلیف این انتقال مشخص شود.
نظرات بینندگان