arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

لاوروف: علیه توقیف املاک روسیه در آمریکا طرح دعوی می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی‌اش اعلام کرد، روسیه طرح دعوی خود را درباره توقیف غیرقانونی املاک این کشور در آمریکا آماده کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف در گفت‌وگوی تلفنی با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که غیرقابل قبول است که مقامات آمریکا پرچم‌های روسیه را از ساختمان‌های دیپلماتیک این کشور در آمریکا برداشتند.

در همین راستا هیدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اعتراض روسیه به این مساله گفت: اقدامات آمریکا مبنی بر بستن ساختمان‌های دیپلماتیک روسیه یک اقدام کاملا قانونی بوده و براساس بررسی و فکر و با رویه قضایی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: پرچم‌های روسیه از ساختمان‌های کنسولگری این کشور در سانفرانسیسکو با احترام پایین کشیده شده است و پرچم‌ هر یک از این ساختمان‌ها با احترام نگهداری می‌شوند. هیچ کشوری در جهان به اندازه آمریکا تا بدین حد به پرچم خود و پرچم کشورهای دیگر توجه و احترام قائل نیست و ما این مساله را به طور جدی مورد توجه قرار داده‌ایم.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: لاوروف به تیلرسون گفته است که این اقدام غیرقانونی آمریکا مغایر با اظهارات مقامات این کشور در سطوح بالا مبنی بر تمایل واشنگتن برای عادی سازی روابط دوجانبه است.

ماه گذشته پس از دستور واشنگتن به مسکو مبنی بر تخلیه کردن برخی از املاک دیپلماتیک این کشور در سانفرانسیسکو کارکنان روسیه کنسولگری این کشور را در سانفرانسیسکو ترک کردند.

آمریکا در ۳۱ ماه اوت به روسیه دستور داد که ساختمان کنسولگری روسیه در سان‌فرانسیسکو و دو ساختمان الحاقی تجاری روسیه در نیویورک و واشنگتن را تا دوم سپتامبر تخلیه کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای در این زمینه تاکید کرد که این اقدامات واشنگتن در واکنش به طرد صدها دیپلمات و کارکنان آمریکایی در روسیه است.

وزارت خارجه روسیه پس از اینکه مقامات آمریکایی در دوم سپتامبر این ساختمان‌های دیپلماتیک را بازرسی کردند، این اقدامات واشنگتن را محکوم کرد.

پس از این اتفاق ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اعلام کرده بود که مسکو به دنبال شکایت از آمریکا به دلیل محروم شدن از حق اداره املاک خود در این کشور است.

او گفت، به وزارت خارجه کشورش دستور داده مقامات آمریکا را به اتهام نقض حقوق مالکیتی روسیه به دادگاه بکشانند.
برچسب ها: زوسیه ، آمریکا ، لاوروف
نظرات بینندگان