arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

نظامیان عراق به کرکوک اعزام شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گزارش ها از استان نفت خیز کرکوک در شمال عراق حاکی است نیروهای مسلح عراق برای کنترل بر چاه های نفتی این استان ، به حرکت در آمده اند.
 
منابع امنیتی به ایرنا گفتند که نیروهای مسلح عراق شامل نیروهای واکنش سریع، سازمان مبارزه با تروریسم و الحشدالشعبی از ساعتی پیش به سمت چاه های نفتی عراق در جنوب استان کرکوک به حرکت در آمدند.
 
این چاه های نفتی از هنگام یورش داعش در ژوئن 2014 از کنترل نیروهای عراقی خارج شده بود و بعد از ضرباتی که به این گروه تروریستی وارد شد، نیروهای پیشمرگه کنترل آن را بدست گرفتند.
 
به دنبال برگزاری همه پرسی در کردستان عراق، بغداد از اقلیم کردستان عراق خواستار بازگرداندن مدیریت گذرگاه های مرزی، فرودگاه های اقلیم و نیز تحویل چاه های نفت در مناطق مورد اختلاف از جمله کرکوک شده بود.
 
میدانهای نفتی کرکوک یعنی 'بای حسن' ، 'آفانا' ،'زمبور' و 'قادر کرم' هم اکنون در کنترل نیروهای پیشمرگه است.
 
درهمین حال خبرنگار ایرنا از اربیل نیز گزارش کرد که رسانه های کردستان عراق نیز از ساعتی پیش بطور مستقیم در حال پخش گزارش هایی در این زمینه هستند.
 
همزمان از لحظاتی پیش شبکه های محلی کردی پخش عادی برنامه های خود را قطع کرده و اقدام به پخش مستقیم حضور نیروهای ارتش عراق در کرکوک می‌کنند.
 
پارلمان عراق بعد از برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق دولت این‌کشور را موظف کرد که میدانهای نفتی را به کنترل خود دربیاورد.
نظرات بینندگان