arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

توضیح استاندارد درمورد انتشار بخشی از گفته های رئیس این سازمان درباره کیفیت بنزین

پیروزبخت این آمار را در سال ۹۶ در تهران 58 (ppm) اعلام کرد که با توجه به میانگین دو سال اخیر میزان گوگرد با حد مجاز استاندارد فاصله چندانی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران درباره سخنان رییس این سازمان با موضوع شاخص های کیفیت بنزین در نشست خبری روز ۱۷ مهر چنین توضیح داده است:

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست، گفت: کیفیت بنزین در سالهای اخیر روبه بهبود است با این حال سازمان ملی استاندارد کنترل های دوره ای دارد تا روز به روز کیفیت بنزین افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در کنترل بنزین دو عامل گوگرد و بنزن اهمیت بیشتری دارد افزود: در سال ۹۳ میزان بنزن در کلانشهرها 1/2 بود که باید حداکثر 1 باشد، در سال ۹۴ و ۹۵ میزان بنزن 1 و در نمونه برداریهای اخیر 0/9 و قابل قبول بوده است.

وی درخصوص گوگرد در بنزین نیز گفت: حد مجاز استاندارد ملی گوگرد حداکثر50  (ppm)است. در سال ۹۳ میزان گوگرد 102 (ppm)، در سال ۹۴ این میزان 58 و در سال ۹۵ در کلانشهر ها 48 (ppm)بوده است.

پیروزبخت این آمار را در سال ۹۶ در تهران 58 (ppm) اعلام کرد که با توجه به میانگین دو سال اخیر میزان گوگرد با حد مجاز استاندارد فاصله چندانی ندارد.

روابط عمومی سازمان ملی استاندارد با تاکید بر این نکته که کیفیت بنزین در چند سال اخیر همواره رو به بهبود بوده و به منظور جلوگیری از انتشار نادرست اعداد مربوط به شاخص های کیفیت بنزین از رسانه هایی که اعداد یا واحدهای نادرستی را منتشر کرده اند خواسته است نسبت به اصلاح خبر مذکور و انتشار مجدد آن اقدام کنند.
نظرات بینندگان