arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تدوام فعالیت سامانه بارشی در کشور نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

به گزارش انتخاب، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز پنجشنبه (۲۰ مهرماه) و فردا جمعه (۲۱ مهرماه) تداوم فعالیت سامانه بارشی را در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط اردبیل، بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و غرب زنجان به صورت بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور

وی با اشاره به این که فردا جمعه دامنه بارش‌ها علاوه بر نواحی ذکر شده به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز کشیده می‌شود، تصریح کرد: روز شنبه (۲۲ مهرماه) با تضعیف سامانه فوق، بارش پراکنده در برخی نقاط گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که شدت بارش امروز در برخی نقاط گیلان و مازندران و فردا در برخی نقاط گیلان و غرب مازندران وجود دارد، اظهار کرد: روز شنبه در استان های ساحلی خزر و اردبیل و روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های نوار شمالی کشور روند افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

وظیفه همچنین ادامه داد: دریای خزر و خلیج فارس طی امروز پنجشنبه و فردا جمعه مواج است.

وی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز توضیح داد: آسمان تهران فردا صاف، گاهی وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر و افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور همچنین طی اخطاریه‌ای نسبت به آب گرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داده است. در این اخطاریه آمده است:

"پیرو اخطاریه شماره ۴۸ در روز ۱۹ مهرماه، به اطلاع می‌رساند امروز پنجشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و فردا جمعه در استان گیلان و غرب مازندران به دلیل بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

همچنین طی امروز و فردا احتمال وقوع این شرایط در ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل نیز هست و در دو روز آینده در سمت شمال گردنه‌های کوهستانی البرز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان به دلیل مه‌آلودگی انتظار کندی عبور و مرور وجود دارد.

همچنین خلیج فارس طی امروز و فردا مواج و ارتفاع موج بین دو تا سه متر پیش بینی می‌شود. از این‌رو توصیه می‌کنیم شناورهای سبک و تفریحی احتیاط لازم را به کار گیرند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان