arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

کاترین اشتون: از آمریکا می خواهم به برجام پایبند باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
' کاترین اشتون' مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ادامه اجرای برجام تاکید کرد و از آمریکا خواست تا به توافق هسته ای پایبند باشد.

به گزارش انتخاب، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته آینده در گزارش نود روزه خود به کنگره، پایبندی و یا پایبند نبودن ایران به توافق وین را اعلام می کند. رئیس جمهوری آمریکا در حالی توافق ۲۰۱۵ وین را 'بد و وحشتناک' خوانده است که اکنون دو سال از اجرای آن می گذرد. گرچه در همین دو سال هم طرفین قرارداد معتقدند که بطور کامل به بندهای این توافقنامه عمل نشده است.

کاترین اشتون: از آمریکا می خواهم به برجام پایبند باشد

در همین ارتباط، کاترین اشتون مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا که از جمله نخستین مذاکره کنندگان این توافقنامه بود، در این باره گفت: 'این توافق اهدافی داشت که ما به آن رسیدم و در واقع باید گفت در این توافق اهدافی طراحی شده بود که ما به آن تا حدود زیادی دست یافتیم. توافق ذخیره اورانیوم ایران و بلند پروازی های هسته ای این کشور را محدود کرده است و این بزرگترین هدف ما از مذاکره با ایرانی ها بود. من از واشنگتن می خواهم به این توافق پایبند باشد و از آن خارج نشود.

اشتون خاطرنشان کرد: توافق هسته ای با ایران جایگاه مهم دیپلماسی را در پرونده های مهم بین المللی نشان داد و بسیار اهمیت دارد که اجازه دهیم بعضی مواقع دیپلماسی نتیجه بخش باشد. من معتقدم توافق ۲۰۱۵ وین با ایران، تمام آنچه را که برایش طراحی شده بود تامین می کند و دقیقا به همین دلیل است که باید اجازه دهیم ادامه داشته باشد.

شبکه تلویزیونی بی .بی.سی گزارش داد: به نظر می رسد اد رویس نماینده دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز با اشتون بر سر ادامه حیات توافق وین هم عقیده است. رویس شب گذشته در نشست این کمیته ضمن تاکید بر وجود کاستی هایی که در این توافقنامه وجود دارد و اینکه تحریم های بیشتری باید علیه تهران تصویب شود، خواستار ادامه توافق وین شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان