arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

ترکیه: 53 هزار نفر اجازه ورود به خاک کشور را ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: برای 53 هزار نفر از 146 کشور مختلف جهان به ظن ارتباط با تروریسم دستور ممنوعیت ورود به ترکیه صادر شده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از وبسایت روزنامه صباح، یلدریم نخست وزیر ترکیه طی سخنانی در گردهمایی استانداران ترکیه گفت: یکهزار عضو داعش در سال جاری توسط ماموران ترکیه دستگیر شده اند و برای 53 هزار نفر از 146 کشور مختلف نیز به ظن ارتباط با تروریسم دستورممنوعیت ورود به ترکیه صادر شده است.
 
وی افزود: ما از تلاش های در جریان برای ایجاد کریدور ترور در سوریه اطلاع کافی داریم و به همین دلیل با حضور و اتخاذ تدابیر ویژه در آن جا به دنبال پاکسازی منطقه از گروههای تروریستی و ایجاد کمربند صلح هستیم.
 
نخست وزیر ترکیه با ابراز امیدواری به عادی شدن روابط دیپلماتیک میان ترکیه و آمریکا اظهار کرد: ترکیه در چنین شرایطی که تنش منطقه‌ای و جهانی رو به افزایش است، عقل سلیم را کنار نخواهد گذاشت.
 
یلدریم همچنین درباره اقلیم کردستان عراق نیز گفت: اقلیم کردستان عراق با این اقدام بی‌معنا موقعیت کنونی و تمامیت ارضی عراق را نادیده گرفته و این تصمیم همچنین تهدیدی برای امنیت ملی ما و صلح منطقه ای به شمار می‌رود.
 
وی اضافه کرد: افرادی که با سازمان های تروریستی همکاری می‌کنند، باید امکان از دست دادن تمام دستاوردهای عراق را در نظر بگیرند.
برچسب ها: ترکیه ، تروریسم
نظرات بینندگان