arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶
برای دومین بار در یک هفته

چین: ایران به برجام پایبند بوده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رادیو بین المللی چین گزارش کرد که این کشور برای دومین بار در یک هفته گذشته تایید کرده است که جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته ای که یک دستاورد بین المللی بسیار مهمی است، پایبند بوده است.

به گزارش ایرنا، 'هوا چون اینگ' سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در مصاحبه ای در پکن گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی هم پایبندی ایران را با ارایه چندین گزارش تایید کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد که بر اساس گزارش های موجود 'یوکیو آمانو' دبیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای پایبندی ایران را دست کم در هشت سند تایید کرده و این موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به مانع تراشی های دولت جدید آمریکا در برابر توافق هسته ای گفت: باید توجه کرد که برجام یک دستاورد چند جانبه و الگو و نمونه ای از حرکت صلح آمیز در جهان برای حل مسایل مهم است و تاکیدی است براینکه می توان با ابزار سیاسی و دیپلماسی مسایل و اختلافات مهم را حل و فصل کرد.
 
هوا چون اینگ با بیان اینکه روسیه ، آژانس بین المللی ، آمانو ، آلمان ، انگلستان ، فرانسه و اروپا همگی پایبندی ایران را به توافق هسته ای مورد تایید و اهتمام قرار داده اند، افزود: از دیدگاه چین برجام یک توافق بسیار کلیدی برای عدم اشاعه است که به پیشبرد صلح و امنیت در خاورمیانه کمک زیادی کرده است و جامعه بین المللی از آن حمایت می کند.
 
سخنگوی وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها با درایت سیاسی و با عقلانیت این توافق را به طور کامل اجرا کنند و اجازه دهند به این شکل منافع همه تامین شود و مورد حراست قرار گیرد.
برچسب ها: چین ، برجام
نظرات بینندگان