arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

عضو مجلس خبرگان: اگر طرح استقلال کردستان عملی بود 50 سال پیش انجام می‌شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر اقدامی که ترامپ انجام دهد یعنی چه به برجام پای بند باشد چه عهد شکنی کند، دست بالا با جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله محسن اراکی روز پنجنبه در گفت وگو با ایرنا درباره بدعهدی آمریکایی ها نسبت به برجام و خروج احتمالی آنها از برجام افزود: خدای متعال دشمن را در زاویه ای قرار داده که هر گزینه ای علیه خودش تمام می شود؛ البته گزینه بدعهدی و شکست در آن، برای آنها از هر گزینه دیگری بدتر خواهد بود.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب درباره استقلال طلبی اقلیم کردستان عراق گفت: اگر این طرح عملی بود 50 سال پیش انجام می شد، به طور قطع این طرح عملی نیست.
 
وی افزود: ملت کرد از قدیم با اقوام همسایه و اقوام دیگر آنچنان جوش خورده اند که جدا کردن این ملت و قومیت از سایر اقوام امکان پذیر نیست. این اقوامی که در این منطقه زندگی کرده اند قرنها با هم بودند و گاهی هم حتی رهبری این مجموعه ها را کردها برعهده داشتند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب ادامه داد: رهبرانی داشتیم که فارس یا عرب بودند که کردها با آنها همکاری می کردند و این انسجام ملیتی در منطقه ما یکی از امتیازات منطقه است؛ بنابراین توطئه تجزیه به طور قطع با شکست روبه رو خواهد شد و آن رهبران سیاسی که برای منافع شخصی خود دنبال این طرح ها هستند بازنده اند و قاطبه کردها مثل سایر ملت های منطقه با چنین طرح هایی مخالف هستند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری درباره تشکیل هیات اندیشه ورز و خواست رهبر انقلاب در این خصوص گفت: هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در این خصوص جلسه ای داشته است و طرح تشکیل این هیات در حال آماده شدن است که پس از آن، نسبت به تشکیل این هیات اقدام خواهد شد.
 
وی افزود: جمعی از نخبگان و صاحبنظران در این هیات شرکت خواهند کرد که هم مطالبه گری و هم ارائه طرح و همکاری با نهادهای فعال و مسوول در این عرصه ها را در آن، برنامه ریزی می کنند.
نظرات بینندگان