arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

رویترز: ترامپ گفته تصمیم او به معنای ابطال برجام نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری انگلیسی رویترز گزارش داده رئیس‌جمهور آمریکا به سران کشورهای خارجی گفته تصمیم او درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به معنی باطل کردن این توافق نیست.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به سران کشورهای خارجی و قانونگذاران آمریکایی گفته تصمیم او برای عدم اعلام پایبندی ایران به برجام، این توافق هسته‌ای را از بین نخواهد برد.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر به نقل از یک مقام آمریکایی اضافه کرد: «او از این توافق خارج نمی‌شود. اگر آنها برای بهتر شدن توافق با او همکاری کنند، احتمال خروج وی از برجام کاهش پیدا می‌کند.»

این رسانه انگلیسی نوشته ترامپ علی‌رغم فشارهای مقام‌های آمریکایی، متحدان اروپایی و نمایندگان ارشد کنگره تصمیم گرفته است اعلام کند که ایران به توافق هسته‌ای با گروه 1+5 پایبند نبوده است.

مقام‌های کاخ سفید گفته‌اند انتظار می‌رود ترامپ روز جمعه سیاستی گسترده و تقابل‌جویانه علیه ایران و با هدف مهار برنامه موشکی این کشور اعلام کند.

چندین دیپلمات به رویترز گفته‌اند اروپا آماده رایزنی برای وضع تحریم علیه برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های این کشور در منطقه است.

یک مقام آمریکایی گفت امتناع ترامپ از تأیید پایبندی ایران به برجام، تمامی طرف‌های این توافق را در یک طرف و ایالات متحده آمریکا را در طرف دیگر قرار خواهد داد.

این مقام آمریکایی گفت: «این به معنی آن است که در حالی که فرانسوی‌ها و سایر کشورها هم علاقه‌مند به مهار فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران هستند، آنها احتمال کمتری دارد خطر بر هم خوردن برجام را پذیرفته و با با آمریکا همراه شوند.»

یک دیپلمات ارشد فرانسوی گفت: «اگر  برداشت‌ها این باشد که آمریکا دیگر از توافق حمایت نمی‌کند، واقعیت سیاسی این است که برجام در خطری جدی قرار خواهد گرفت و اجرای آن بسیار دشوار خواهد شد.»
نظرات بینندگان