arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز سه ماه به تعویق افتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفت : طرح معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز با توجه به کمبود زیرساخت های لازم برای اجرای طرح آزمون‌های این خودروها به مدت سه ماه به تعویق افتاد.

به گزارش انتخاب،  سعید قیصر افزود :هم اکنون در تهران حدود یک میلیون و در کشور حدود ۶ میلیون خودرودوگانه سوز وجود دارد که فقط ۱۸ استان تست‌های تکمیلی لازم را برای این خودروها انجام می دهند.

معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز سه ماه به تعویق افتاد

وی خاطر نشان کرد : براساس مصوبه هیات وزیران مقرر شد برای خودروهای دوگانه‌سوز با عمر مخزن بیش از ۶ سال علاوه بر معاینه فنی بنزینی، تست هیدروستاتیک که مخصوص مخزن گاز CNG این خودروهاست، نیز انجام گیرد با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای این مصوبه در حال حاضر وجود ندارد، پس از این دارندگان خودروهای دوگانه سوز می‌توانند در مرحله معاینه فنی عادی پذیرش شوند و تا سه ماه فرصت دارند با مراجعه به مراکز تست هیدروستاتیک، معاینه فنی مورد نظر را اخذ کنند.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با بیان اینکه هزینه تست هیدروستاتیک ۶۲ هزار تومان است، تصریح کرد: صاحبان خودروهای دوگانه سوز در صورت مواجهه با هرگونه تخلفی می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره ۶۲۹۸۲ با مرکز مدیریت معاینه فنی کشور در تماس باشند.

وی افزود: این افراد همچنین برای مشاهده نشانی این مراکز نیز باید به سایت سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور)مراجعه کنند.

قیصر در ادامه اظهارکرد: درحال حاضر ۳۵ مرکز در کل کشور و ۲ مرکز در استان تهران این تست را انجام می‌دهند اما در تلاش هستیم تا پایان سال جاری این مراکز را در استان تهران تا ۴۰ مرکز افزایش دهیم.

وی در مورد خودروهای گازسوزی که به صورت کارگاهی و یا از طرق مختلف دوگانه سوز شده‌اند، گفت: از آبان‌ماه دارندگان این خودروها موظفند، هرچه سریع تر نسبت به اصلاح کارت خودرو و سند مالکیت خود اقدام کنند.

از هفته دوم شهریورماه امسال، معاینه فنی برای خودروهای با سوخت CNG اجباری است و باید دارندگان خودروهای دوگانه‌سوز علاوه بر معاینه فنی اولیه خودرو، یک معاینه فنی دیگر که در آن تست مخزن گاز خودروها انجام می‌شود، دارا باشند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان